نویسنده روس بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را سقوط آخرین قلعه خواند

یک نویسنده و تحلیلگر برجسته روس بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را سقوط آخرین قلعه جبهه غرب در برابر ایران دانست و گفت این کار با هماهنگی اوباما و کری انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین ایگور پانکراتنکو، تحلیلگر روس در یادداشتی برای وب سایت ایران رو با اشاره به اینکه جذابیت بازارهای ایران سرانجام انگلیس را وادار کرد تا از ادعاهای گذشته خود نسبت به خسارات وارد آمده به سفارتش کوتاه بیاید و با تهران از در آشتی وارد شود از این اقدام به عنوان سقوط آخرین قلعه یاد کرد. 

به نوشته پانکراتنکو با اشاره به جذابیت های ایران برای کشورهای اروپایی از جمله انگلیس نوشته است دیپلمات های بریتانیایی که به خاطر محافظه کاری و توجه بیش از حد به رعایت همه جزئیات تشریفاتی شهرت یافته اند، با قاطعیت تمام همه شرط ها را کنار گذاشته و بحث درباره موضوع باریک پرداخت هزینه تعمیرات نمایندگی آنها توسط طرف ایرانی را به بعد موکول کردند. در بیانیه رسمی وزارت خارجه بریتانیا آمده است: «دولت بریتانیا تصمیم گرفته است از پافشاری بر جبران خسارات وارد شده به ساختمان سفارت به عنوان پیش شرط ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران خودداری کند. امیدواریم که هزینه های ما بابت تعمیر ساختمان سفارت در آینده جبران شود».

به نوشته این تحلیلگر روسی در واقع، لندن آخرین قلعه و تکیه گاه خط شدید نسبت به تهران در اروپا بود. داونینگ - استریت تا آخر صبر کرده و منتظر روز 17 سپتامبر بود که کنگره ایالات متحده بالاخره باید درباره تأیید یا عدم تأیید توافقات با تهران تصمیم بگیرد اما مراسم  ازسرگیری فعالیت سفارت بریتانیا در جمهوری اسلامی با مشارکت فیلیپ هاموند نشان داد که این قلعه هم سقوط کرده است.

پانکراتنکو با انتقاد از کم کاری تجار روسی نسبت به تجار دیگر اروپایی نوشته است فشار تجار انگلیسی بر دولت به هدف رسید. آنها برای مسئولین خود توضیح دادند که تا زمانی که آنها مشغول تفکر و تأمل باشند، پایتخت های زرنگ قاره ای - برلین، پاریس، رم، وین، مادرید، استوکهلم و ورشو - بهترین قسمت های بازار ایرانی را به دست آورده و برای لندن فقط سفره خالی باقی خواهند گذاشت.

این نویسنده روس سپس به تجار کشور خود حمله کرده و گفته است آنها در ظاهر مشی مستقل دارند اما در عمل بیش از سایر کشورهای غربی اروپایی از جمله انگلیس نگاه به عملکرد آمریکا دوخته اند.

از نظر پانکراتنکو سقوط قلعه بریتانیایی، با کاخ سفید هماهنگ شده و با اجازه اوباما و کری صورت گرفته است چرا که روشن است آنها در کنگره از جهش اروپایی به ایران به عنوان یک استدلال دیگر به نفع تأیید توافقات نهایی وین استفاده خواهند کرد.  

متن کامل یادداشت ایگور پانکراتنکو در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را ساعاتی دیگر در خبرآنلاین بخوانید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    5 2
    ای روس بد بدن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    3 0
    اشتباه دیگری، خوش بین نباید بود.
  • ا.د A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    1 1
    نویسنده اشاره نکرده که اولین قلعه کی سقوط کرده است