تسنیم نوشت:


وزیر خارجه انگلیس پیش از دیدار با رئیس جمهوری کشورمان گفت که علیرغم وجود یک «میراث بی‌اعتمادی عمیق»، ایران «بازیگری بسیار مهم» است که نمی‌توان آن را منزوی کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس پیش از دیدار با رئیس جمهوری حسن روحانی در سخنانی گفت که تلاش انگلیس برای داشتن روابطی خوب با ایران امر درستی است اما باید «با دقت گام برداشت».

هاموند گفت: «ما باید با دقت گام برداریم. یک میراث از بی‌اعتمادی عمیق بین طرفین وجود دارد و ما حوزه‌هایی عمده را داریم که در آن‌ها سیاست‌های بسیار متفاوتی داریم».

به گفته وی علیرغم وجود یک «میراث بی‌اعتمادی عمیق»، ایران «بازیگری بسیار مهم» است که نمی‌توان آن را منزوی کرد.

وزیر خارجه انگلیس گفت که دولت فعلی ایران یک رویکرد کمی متفاوت‌تر نسبت به (دولت) پیشین آن در قبال نزاع طولانی‌مدت با اسرائیل نشان داده است.

وی گفت: «آنچه ما به آن می‌نگریم رفتار ایران است، نه تنها در قبال اسرائیل بلکه در مورد دیگر بازیگران منطقه، اینکه به آرامی این احساس را به دست آورند که ایران یک تهدید برای آن‌ها نیست».

وی افزود که تهران براساس اقدامات آن و سخنانش مورد قضاوت قرار خواهد کرد.

هاموند در ادامه عنوان کرد که دو کشور بر سر ضرورت دفع گروه داعش توافق کرده‌اند، هرچند در موضوعات حقوق بشری اختلافاتی وجود دارد.

وزیر خارجه انگلیس روز گذشته پس از ورود به تهران همراه با کاردار جدید این کشور، سفارت انگلیس در تهران را بازگشایی کرد.

وی در سخنانی گفته بود که انتخاب رئیس جمهوری روحانی و توافق هسته‌ای ماه گذشته، نقاط برجسته‌ای هستند و از زمان انتخاب روحانی شرایط به طور مرتبط در حال بهبود است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 40
    چرابعدازسی وچندی حالا باد رویکردمون متفاوت بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    43 1
    چون دیگه از بس شعار دادیم خسته شدیم میخوایم عاقل باشیم
  • بدون نام ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    17 0
    فقط نبايد بگيم ما درست مي گيم، بنده معتقدم در خيلي از موارد ما اشتباهاتمون رو گردن نمي گيريم. الان مسيله حقوق بشر براي من به هيچ عنوان شفاف نيست. محو انسانهاي بي گناه نيز همينطور.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    امام گفته بود که هرموقع غربیها از ما تعریف کردند بدانید که حتمایه ایرادی داریم وضمنا"حقوق بشر وشورای امنیت وسازمان وملل ودادگاه بین اللمی و....صرفا"برای به دام انداختن ملتهای بیچارهای چون ماست که کاملا"محترمانه وبا استناد به قانون هر بلائی را سرمون بیارن وهمش فقط یه شعار ه سرهای بریده شده توسوریه وعراق وافغانستان وفلسطین نقض حقوق بشر نیست ولی تذکر به خانم بد حجاب که خودشو در معرض مردان هوس باز قرار می ده نقض حقوق بشره