۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

خونانی تاکنون 144 بار خون اهدا کرده و این کار را از چهارده سالگی آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا خونانی 51 سال دارد و از سال 57 به جمع اهدا کنندگان سازمان پیوسته است و تا کنون 144 بار خون اهدا کرده است.

او 14 سالگی اش را با اهدای خون به خاطر مجروحان انقلاب با تصویری قهرمانانه به خاطر می آورد.روزی که بعد از اهدا روی ابرها راه می رفت و فکر می کرد همه او را با تحسین نگاه می کنند.روزی که حس می کرد از همه قد بلند تر شده است. روزی که او به بزرگی یک اهدا کننده خون قد کشیده بود. گفت و گوی سایت سازمان اهدای خون با او را می خوانید:

اولین باری که خون دادید کی بود؟

بعد از آغاز جنگ اهدای خون را ادامه دادم و از آن روز تا کنون به صورت مستمر خون اهدا می کنم.

در امور خیریه دیگر هم شرکت دارید؟

بله در امورخیریه مشارکت می کنم و کارت اهدای عضو هم دارم.

آیا افراد خانواده تان هم اهدا کننده هستند؟

دو دختردارم که خون اهدا نمی کنند ولی بدشان نمی آید این کار را امتحان کنند. پسرم نیزعلاقه زیادی به اهدای خون دارد ولی هنوز به سن اهدا نرسیده است.

آیا پیامی برای مردم دارید؟

پیامم به مردم این است که با انگیزه ای غیر از خدمت به مردم و رضای خدا خون اهدا نکنید.خیلی ها با انگیزه های غیر از این خون اهدا می کنند اما هدف باید سلامت مردم باشد

و پیامی برای سازمان انتقال خون؟

در هر خانواده، اعضا چشمشان به سرپرست خانواده است که نیازهایشان را تامین کند و در میان بیماران و نیازمندان به خون و جامعه اهدا کنندگان این سرپرست سازمان انتقال خون است و انتظار ما این است که خون با سلامت کامل به دست مردم برسد.

و از طرف دیگرکسی که خون اهدا می کند نیز چشمش به سازمان انتقال خون است که حواسش به او باشد. مثلا دو روز بعد از اهدای خون به اهدا کننده زنگ بزنند ببینند در اثر اهدا مشکلی برای او پیش نیامده باشد.

برای بهبود روند کار چه پیشنهادی دارید؟

برای کسانی که از اهدای خون محروم می شوند توضیح کافی داده شود. چه کسانی محرومیت کامل دارند و چرا و چه کسانی چه مدت بعد می توانند به جمع اهدا کنندگان بپیوندند و چرا؟

پیشنهاد می کنم خوش استقبال و بد بدرقه نباشید. وقتی اهدا کننده با ذوق و شوق برای اهدای خون می آید و پذیرفته نمی شود دچار شوک و استرس می شود ناراحت می شود و برای دلداری دادن به او، توجیه و توضیح کافی باید وقت بگذارید و کاری کنید که دست کم به ترویج کنندگان اهدای خون بپیوندد.

و کلام آخر؟

من از تمام جوانان بالای 18 سال دعوت می کنم که به صف پرشور اهدا کنندگان خون بپیوندند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =