ایسنا نوشت :

محمد حسین لطیفی کارگردان «تنهایی لیلا» در پاسخ به اعتراضات مطرح شده از جانب کانون وکلا مبنی بر نحوه بازنمایی این نقش (با بازی علی صالحی) در این سریال گفت: حساسیت سازمان صداوسیما نسبت به این موضوعات بعضا از خود اصناف بیشتر است و افرادی هم هستند که دلسوزانه و سخت‌گیرانه مسئولیت نظارت را در سازمان بر عهده دارند.

وی در پاسخ به این که آیا از مشاور حقوقی هم در این سریال مشورت گرفته شده است، گفت: حامد عنقا نویسنده سریال خود در رشته حقوق تحصیل کرده است. اما اگر دقت کرده باشید در دو مقطع از سریال حسن پورشیرازی بازیگر نقش زرین، وکیل داستان را وکیل قلابی صدا می‌کند. این باعث تمایز او از سایر وکلای عزیز و محترم می شود که احتمالا این دیالوگ را نشنیده و دلخور شده اند.

این کارگردان خطاب به وکلای معترض ادامه داد: من از کانون وکلا می‌خواهم تا اجازه دهند کار پیش برود و نتیجه را ببینند. بی انصافی است که از مصداق‌ها، قضاوت کلی کنیم. به نظرم بی‌دلیل به وکلا برخورده است. منظور ما آنچه که آن ها برداشت کرده‌اند، نبوده و نیست و همه را به یک چشم قضاوت نکرده‌ایم. اتفاقا به دلیل این که وکلا جزو قشر روشن‌بین جامعه هستند، به نظرم نباید اصلا به این موضوع اعتراض می‌کردند. ضمن این که به هر حال از بین قشر وکلا هم مانند سایر مشاغل هستند کسانی که شاید وظیفه‌شان را به درستی انجام ندهند و تخلف کنند.

پیش از این جمعی از وکلای دادگستری با نگارش نامه‌ای به رییس سازمان صداو سیما اعتراض خود را نسبت به بازنمایی نقش وکیل در سریال «تنهایی لیلا» اعلام کرده بودند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    23 2
    به نظر ميرسه بايد فيلمسازى در ايران متوقف بشه چون جديدا هر چيزى به اقشار برميخوره
  • ali IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    9 2
    من کاری به وکلا ندارم چون تا به حال کارم بهشون نیفتاده اما در مورد بنگاههای املاک هر چقدر هم فیلم ساخته بشه و در موردشون بد گفته بشه بازم کمه.
  • ali IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    9 1
    سلام به اندازه کافی ما داریم تو زندگی گریه میکنیم و غم دارم تو روخدا از این فیلم ها نذارید
  • شهروند IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    8 0
    کارگردانان محترم سعی کنند به اصناف ومشاغل ماوراء زمین در فیلم ها اشاره کنند والا با اعتراض مواجه خواهند شد .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    8 0
    با احترام به جامعه وكلا بايد عرض كنم قطعا وكلاي با ايمان ودرست كار در جامعه كم نيست ولي وكلايي هم هستن به هزار دليل پول وغيره حق را ناحق ميكنند خدا از انها نگذرد
  • رضا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    5 2
    اقای علی که میگی موسیقی ضعیفی داره اتفاقا سریال تنهایی لیلا تنها نقطه ای که نقص نداره موسیقی اش است. انصافا کارن همایون فر فوق العاده کار کرده که اگه صدای محشر علیرضا قربانی رو بهش اضافه کنیم بی نظیر میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    3 1
    مطابق قانون 103 مالیاتها وکلای دادگستری مکلفند میلغ حق الوکاله را در وکالتنامه قید نموده و معادل 5 آنرا تمبر باطل نمایند . مشاهده میگردد وکلای محترم بر خلاف قانون فوق مبلغ حق الوکاله را کمتر از مبلغ دریافتی اعلام نموده و نتیجتا تمبر کمنری را باطل نموده عملا موجبات ضایع شدن حق الناس و در آمد بیشتر برای خودشان را فراهم میاورند.
  • حمید RO ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    3 4
    با سلام.کسی منکر این مطلب نیست که در هر صنفی میتوان شخصی را پیدا کرد که خلاف حرفه خود عمل کند.ولی متاسفانه در اکثر فیلم هایی که در ایران ساخته میشود چهره ای بدتر از مجرم برای وکیل ترسیم میکنند مانند سریال طنز مهران مدیری که اخیرا پخش شد واین سریال که از وکیل یک انسان حقیر و به قول آقای حسن پور شیرازیقلابیترسیم کرده است ولی واقعیت این نیستبطور مثال اینجانب بیش از بیست بار افرادی را از مجازات های سنگین رها کردم که هرکدام به تنهایی ارزش یک فیلم ساختن را دارند وهرکدام از وکلای دیگرشاید چندین برابرمن به مردم کمک رسانده اند. بعد در صدا وسیما به این شکل تصویر وکلا را در ذهن مردم مخدوش می کنند.درتوصیف وکلا همین بس که«وکیل یگانه سربازی است که بدون اینکه دشمن را بشناسد به جنگ او میرود».
  • ارومیه A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    6 0
    به نظر من کارگردانان محترم به درستی تمام شغلها را به تصویر می کشند آنقدر فساد در تمام شغلها زیاد شده که باید همه بدونند حتی فسادهای شغل های بازیگری و کارگردانی و.. را هم به تصویر بکشند.
  • ناشناس IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 0
    باید اسم فیلم ا میگذاشتند تنهایی لیلا وکتایون.