سردار احمدی مقدم بخشی از خاطرات خود از رویدادهای سال 88 را مطرح کرده بود که بازتاب زیادی در رسانه ها داشت. حالا یک روز بعد از انتشار سخنان او، این موضوع با واکنش دفتر احمدی نژاد مواجه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، دفتر محمود احمدی نژاد با انتشار اطلاعیه ای مطالبی که اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی به وی نسبت داده بود را خلاف واقع عنوان کرد.

 متن اطلاعیه روابط عمومی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم که در رسانه ها منتشر شده، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجا که برخی از رسانه ها به نقل از آقای اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی، مطالب بی اساسی را در موضوع انتخابات سال ۱۳۸۸ و حوادث بعدی آن به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق منتسب کرده اند، شایسته تاکید می داند که اینگونه مطالب، کاملا خلاف واقع و نادرست است.

ضمن تکذیب مطالب منسوبه که معلوم نیست با چه هدف و انگیزه ای اعلام شده است، تاکید می نماید که افرادی با مسئولیت های ایشان، اساسا در جایگاه ارائه مشورت به رئیس دولتهای نهم و دهم در موضوعات سیاسی و انتخاباتی قرار نداشتند. گرچه سیاق مطالب نگارش شده نیز به روشنی حاکی از بی پایه و اساس بودن آن است.

انتظار می رود رسانه ها در انتشار مطالب و افراد در نسبت دادن مطالب به دیگران، موازین قانونی و اصول اخلاقی را رعایت کنند.

اظهاراتی که دفتر احمدی نژاد آنها را تکذیب کرد چه بود؟

ماهنامه "رمز عبور" در آخرین شماره خود گفت و گویی با اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی انجام داده بود که بخش هایی از آن به خاطرات او درباره رویدادهای سال 88 اختصاص داشت.

احمدی مقدم در بخشی از این مصاحبه گفته بود: آقای احمدی‌نژاد آدمی چالشی بود و حداقل دو جور شکاف درست کرده که یکی‌اش شکاف نخبه- توده بود. از اول هم اعتقادی به نخبگان خاص نداشت و بارها به من گفته بود اینها 2 هزار نفرند که اگر بیرون‌شان کنیم، مشکلات نظام حل می‌شود. این کار را هم کرده بود و وزیر، معاون وزیر، استاندار و درشت‌ها را عوض کرده بود و می‌گفت اینها فرسوده و پوسیده‌اند و باید عوض شوند. بعد از سال 88 و در دور دوم نگاهش عوض شد. دقیقاً خاطرم نیست چه سالی بود، ولی بعد از 88 بود با او که صحبت می‌کردم، متوجه شدم خیلی تغییر کرده است. آن سال‌ها به من می‌گفت آن 2 هزار نفر را بریزیم بیرون یا بالای شهری‌ها، دانشگاهی‌ها و تریبون‌دارها همیشه از این حرف‌ها می‌زنند باید ببینیم مردم چه می‌گویند، ولی از دور دوم به بعد می‌گفت رأی در روستا و شهرستان است، ولی آنکه اثر می‌گذارد و بوق و بلندگو دارد، در تهران است.از او پرسیدم چرا شما اینقدر تغییر کرده‌ و دنبال هنرپیشه یا فلانی راه افتاده‌ای؟ چرا خطت را عوض کردی؟ گفت رأی را آنها می‌دهند، ولی کشور را اینها اداره می‌کنند و اداره کشور دست اینهاست. نمی‌توانیم اینها را نادیده بگیریم باید این طرف را هم در نظر بگیریم. در واقع تغییر راهبردی داشت. می‌خواست این شکاف را ترمیم کند، ولی کسی این را از ایشان نمی‌پذیرفت و دیگر تمام شده بود.دومین شکاف را با چپ‌ها داشت. همیشه تلاشش بر دوقطبی کردن بود. دوقطبی با چه کسانی؟ با همین‌ها، با نماد هاشمی- خاتمی مخصوصاً هاشمی. مطرح کردن غارتگر، اشرافیت، اشرافیت سیاسی، فساد و... و بر این موضوع سوار شدن. روز اول فتنه 88 با آقای مشایی رفت مسکو و برگشت...

 او ادامه داد: روزی که برگشته بودند از ساعت 6 در دفترش جلسه بود. رفتم دیدم هیچ کس نیامده است و فقط من بودم. بعد از من، آقای حسین طائب رسید. قبل از آمدن آقای طائب، ایشان گفت: «چه خبر؟» گفتم: «خیابان‌ این جوری بود.» گفت: «خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید.» گفتم: «مرد حسابی! چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس و خاشاک و آت و آشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به این سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟!» خیلی ناراحت و تند شدم و گفتم: «حالا اینها به کنار، برای چه می‌روی آنجا مشایی را با خودت می‌بری؟» پرسید: «چرا؟» گفتم: «علما نسبت به او موضع دارند و با این کارت انگشت در چشم علما می‌کنی. چرا حالا که او را می‌بری وسط این فتنه، جلوی دوربین می‌بریش که همه او را ببینند؟ باید الان اوضاع را آرام کنیم و داری برعکس عمل می‌کنی.» بعد از ما آقای طائب آمد و قدری آهنگ صدا و موضعم را تغییر دادم. زمینه‌ها برای این شرایط فراهم بود. یکی‌اش آزرده خاطری نخبگان و دیگر اینکه خارج به دلیل موضعگیری‌های ایشان در برابر هولوکاست و... و پس زده شدن جریان شبه لیبرال و لیبرال در کشور ناراضی بود. طبیعتاً حتی اگر اصلاح‌طلب‌ها را مطلوب خودش نداند، بین بد و بدتر آنها را انتخاب می‌کند. آنچه گفتم، زمینه‌های اجتماعی در سطح نخبگان بود نه جامعه.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • aghl A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    تکذیب نکنه پیکار کنه آیا خودشو میره به دادگاه معرفی کنه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    عجب محفل دوستانه ای
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    بازهم تكذيب .... اين حافظه كوتاه رو كه ميريد يه تكذيب هاي شاخدار براي احمدي نژاد بزاريد .. با همون عناوين تكذيب 1 و 2 و 3 با مضامين بابك زنجاني و رحيمي و نور و .... باور كنيد پرخواننده ترين ميشه
  • سروش A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    سردار احمدی مقدم که اون اویل گفت سپاه اوضاع ۸۸رو برعهده گرفته,حالا داره میگهاحمدی نژاد...من طرفدار هیچکس نیستم...حقیقت تلخ است...
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    به نظرم حق با احمدی نژاده ، هیچ جای دنیا رییس پلیس با رییس جمهور اینطوری صحبت نمیکنه مگر اینکه رییس جمهور تدارکاتچی باشه
  • بینام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    همه با احمدی نژاددشمنند فقط احمدی نژاددرست میگه. عجیبه.حتی احمدی مقدم یا هر کس دیگر.
  • بی نام RO ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    وقتی تو این مملکت کسی تکذیب می کنه یعنی اتفاق افتاده پس حرف های اقای احمدی مقدم درسته
  • حالا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    الان باز می گه بگم احمدی بگم ؟
  • جواد A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    پوپولیسم
  • مصطفی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    باورم نمیشه اون حرفارو سردار احمدی مقدم میزده دمش گرم
  • سبحان A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    جناب احمدی مقدم چرا ااینقدر دیر به فکر گفتن حقایق افتادی؟
  • برادر A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    آقای احمدی نژاد میدانم که حداقل این اخبار و یادداشت های ما رو می خونید فقط می خوام بگم که ما دیگه عوام نیستیم خودتو دیگه تو جریان نیار که آبرو ریزی بیشتر میکنی
    • جاوید IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      8 61
      ببین برادر میدونستی خیلی ساده لوح هستین؟چند سال دیگه متوجه میشین چه اشتباهی کردینتوضیح نمیدم چون نمیفهمین.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    چه گفته باشه جه نگفته باشه ادبیات و تفکر و سیستم مدیریتی ایشون همینطور بود .
  • وحيد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    درود بر احمدي نژاد...
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    7 62
    خب اگه گفته باشه هم بی راه نگفته . درست گفته...
  • ناشناس A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    39 5
    این روزا هرطرف چربید باید رفت تبریک به اقای احمدی مقدم .
  • جوانمرد A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    15 79
    احمدی نژاد مردبود اومیاید
  • aaaa IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    20 39
    اون زمان ميگفتند احمدي مقدم باجناق احمدي نژاد اما الان احمدي مقدم تو اين دولت قول فرماندار شدن يكي از شهرستانها بهش دادن كه بياد اين حرف هارو بزنه اگر راست ميگه چرا اون زمان اينو نمي گفت؟
  • سجاد A1 ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    15 43
    جالبه آقاي احمدي مقدم اين حرفهارو از جلسه اي نقل مي كنه كه هيچ كس ديگه اي حضور نداشته و فقط خودش بوده
  • حميد A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    18 79
    آقاي احمدي نژاد يك مرد تمام عيار بود اگر آقايان به فكر مردم هستند چرا همان موقع اين حرفها را نزدند
  • ناشناس IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    21 13
    سلام سردار همچنان سرداربمان وبگواز نامردمي هاي نامردمان
  • هدایت IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    45 6
    والا با شناختی که ما مردم ایران از احمدی نژاد و اخلاق انتخاباتی و سخنرانیا و ادبیات صحبت کردنش داریم این چیزایی که آقای احمدی مقدم گفتن حقیقت داره. آقای احمدی نژاد مردم دم خروس رو باور کنن یا قسم حضرت عباسو؟؟؟
  • محسن GB ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    25 3
    اینروزها رسم شده هر کس هر نظری میده بلافاصله یکی دیگه تکذیب میکنه. بهتر نیست برای صرفه جویی هم که شده از همون اول تکذیبیه صادر بشه؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    38 6
    تصور کنید این جمله رو احمدی نژاد گفته: «انتظار می رود رسانه ها در انتشار مطالب و افراد در نسبت دادن مطالب به دیگران، موازین قانونی و اصول اخلاقی را رعایت کنند.» الان باید بخندیم یا گریه کنیم؟؟؟؟؟
  • بی نام ونشان A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    16 62
    درود بر احمدی نژاد که مظلومانه تحت تهمت قدرت برتر کشور از سیاسی و تبلیغاتی سوء استفاده گرها بر علیه ایشان.....
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    15 3
    چرا کل مصاحبه اقای احمی مقدم رو نذاشتید. خبرگذاری که نباید اینطوری باشه هر بخشی که دوست داشت فقط انتقال بده
  • صدای صدرا A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    7 48
    اقای دکتر احمدی نژاد مردمی هستن و هیچ کس توان تخریب ایشون نداره... مردم ما تفاوت تو همین 2سال احساس کردن... درود به مردی که از جنس مردم بود و هست و خواهد امد.
  • amst A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    5 2
    انچیز که عیان است چه حا جت به بیان است ؛ سرمایه های مملکت در این هشت سال به فنا رفت ؛ برادر چشمات باز کن خورشید امد دلیل افتاب
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 1
    برادرارجمندسرمایه مملکت زمانی به فنارفت که اراک تعطیل شدسانترفیوژهاازبیست هزارشد5هزارووووووواینهاسرمایه نیست میلیاردهادلاربخشیدن رفت فاتحه
  • الکس IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 2
    این آقا اگه روشو داشته باشه که داره... تمام بلاهائی که در 8 سال سر ملت ایران آورد رو تکذیب میکنه