۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

ایرنا نوشت:

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه از انکار دولت مصر از اعزام نیروی پیاده برای آغاز عملیات زمینی در خاک یمن خبر داد.
این پایگاه خبری به نقل از یک مقام نظامی مصری بدون ذکر نام وی، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری روسیه مبنی بر جلوگیری آمریکا از انجام عملیات نظامی نیروهای پیاده مصری و سودانی در خاک یمن بشدت انتقاد کرد.

براساس این گزارش، خبرگزاری روسیه به نقل از یک مقام یمنی در ریاض گفته بود که آمریکا در لحظات آخر، عملیات اعزام دوهزار سرباز مصری و سودانی در بندر الحدیده و المخا را برای حمله به این مرکز ناکام گذاشته و از آن جلوگیری کرده است.
این مقام نظامی مصری افزود که مصر و کشورهای عربی شرکت کننده در حمله به یمن تاکنون برای اقدام نظامی زمینی در یمن به توافق نرسیده اند.

خبرگزاری روسیه بدون ذکر نام این مقام دولتی در حکومت خودخوانده منصورهادی در ریاض افزود که عملیات اعزام نیروی پیاده به یمن به دلیل توافقات مخفیانه و سری که مضمون آن منتشر نشده ناکام ماند. این درحالی است که قرار بود با اعزام نیروهای مصری و سودانی به سواحل دریای سرخ و با بمباران هواپیماهای کشورهای متجاوز، این عملیات ظرف چند روز گذشته انجام شود.

اخبارالساعه امارات به نقل از این مقام نظامی مصری گفت که هدف واشنگتن در جنگ یمن، طولانی تر کردن جنگ بین طرفهای درگیر در این کشور است.

عربستان سعودی با همراه کردن 9 کشور عربی دیگر منطقه بجز عمان و حمایت آمریکا تجاوز نظامی هوایی و دریایی به خاک یمن را از ششم فروردین گذشته آغاز کرد و هدفش بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن بود که با گذشت پنج ماه تاکنون بدان دست نیافته است.

بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =