یک متخصص انکولوژی درباره خطرات کنار هم بودن واحد رادیولوژی و سونوگرافی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از کاربران نوشته بود: در خیلی از بیمارستان ها و درمانگاه ها جای عکسبرداری و سونوگرافی نزدیک هم قرار دارد و صندلی های انتظار برای این دو مکان کنار هم است. خانم های باردار نزدیک واحد رادیولوژی می نشینند. من از تلویزیون شنیدم که خانم های باردار به هیچ وجه نباید نزدیک مکان های عکسبرداری بنشینند چون اشعه ها برایشان خطرناک است. آیا این صحت دارد؟ اگر صحت دارد چرا جای سونوگرافی و رادیولوژی کنار هم است؟


دکتر کاشانیان متخصص زنان در پاسخ به این کاربر می گوید: باید مکان رادیولوژی از مکان سونوگرافی جدا باشد و چنانچه کنار هم باشند می بایست دیوارها به صورت خاص عایق بندی شده باشند.


او ادامه می دهد: قانونا باید عایق بندی ها و تشعشع سنجی محیط در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام شود که در غیر این صورت نه تنها برای باردارها که برای همه خطرناک است.


این متخصص زنان توضیح داد: اشعه خطرناک در رادیولوژی حدود پنج راد در نظر گرفته می شود که عوارض زیادی را برای همه علی الخصوص شاغلین در آن بخش ایجاد می کند.


او در مورد عوارض رسیدن اشعه به زنان باردار گفت: در صورتی که میزان اشعه ی خطرناک در مرحله ی تکامل به مادر و فرزند برسد بسته به عضوی از جنین که روی آن تاثیر گذاشته باشد اختلالاتی ایجاد می کند که معمولا این اختلالات در اسکلت نمایان می شود.
دکتر غفاری، انکولوژیست هم درباره این که چرا در بیمارستان ها و درمانگاه ها واحد رادیولوژی و سونوگرافی کنار هم قرار دارد گفت: باید این مورد را از هر بیمارستان و درمانگاه پیگیری کرد چرا که اگر دیوارها عایق مناسب نداشته باشند و تمهیداتی اندیشیده نشده باشد بسیار مشکل ساز است.
304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =