مهر نوشت:

اگرچه تولید خودرو در کشور به روزهای اوج خود طی سالهای گذشته نزدیک می‌شود؛ اما ساز منفی که بازار خودرو و مردم برای خودروسازان کوک کرده‌اند، منجر به کاهش قیمت به کمتر از نرخ کارخانه رسیده است.

با بهبود شرایط اقتصادی، کاهش تورم و سیاستگذاری‌های دولت برای تولید خودرو در کشور و نقش آفرینی این کالا در رشد اقتصادی، تولید خودروسازان کشور که طی سالهای گذشته با کاهش جدی و معناداری مواجه شده بود، بهبود یافته و اکنون خودروسازان عبور از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه را برای سال جاری در تولید خودرو هدفگذاری کرده‌اند.

به موازات همین افزایش تولید اما، همچنان رکود بر بازار خودرو حاکم است و روزهای سختی برای خودروسازان رقم خورده است و همین امر، منجر به کاهش فروش خودروهای تولیدی ظرف ماههای گذشته شده که ادامه آن، به طور قطع، کمبود نقدینگی را طی ماههای آتی برای خودروسازان رقم خواهد زد. در عین حال البته خودروسازان هم بیکار ننشسته‌اند و طرحهای زیادی را برای فروش خودرو در کشور طراحی کرده‌اند که دامنه آن از فروش‌های نقدی و تحویل فوری گرفته تا فروش اقساطی به کارمندان دولت کشیده می‌شود.

اما همین رفتار مصرف‌کنندگان در بازار منجر به این شده که هم اکنون بتوان به جرات گفت که حاشیه بازار برای هیچ خودرویی وجود ندارد و حتی بررسی‌های میدانی هم نشانگر این است که قیمت خودرو به زیر نرخ کارخانه رسیده است و بنابراین اکنون، بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند خودروی جدید بخرند و یا خودروی خود را تبدیل به احسن کنند.

در عین حال البته تداوم این وضعیت چندان به نفع صنعت خودروی کشور نیست و به طور قطع، کمبود نقدینگی ممکن است رشد رو به اوج تولید خودرو در کشور را متوقف کرده و یا حداقل کاهش دهد، این امر علاوه بر تبعاتی که برای خودروسازان دارد، مصرف‌کنندگان را نیز متضرر می‌کند؛ چراکه کاهش تولید ممکن است باز هم خاطرات تلخ سالهای ۹۱،۹۰ و ۹۲ را رقم زده و حاشیه بازار را برای بسیاری از خودروها بوجود آورد که در نهایت، دود آن به چشم مصرف‌کنندگان خواهد رفت، از سوی دیگر، اشتغالی که هم اکنون با رونق تولید در خودروسازی‌های کشور ایجاد شده، مجدد روند رو به نزول را سپری خواهد کرد. بنابراین کاهش قیمت خودرو یک تیغ دو لبه برای مصرف‌کنندگان است و اگرچه ظاهری مثبت و به نفع مصرف کننده دارد، اما در درازمدت، ممکن است منافع مصرف کنندگان را به خطر اندازد.

اما به هرحال اکنون بازار واکنشی را که نسبت به افزایش تولید خودروسازان در پیش گرفته، رکود شدید و عدم خرید خودرو از سوی مردم است که همین امر، به شدت افت قیمت در بازار را رقم زده و در شمار زیادی از خودروها، کار را به رسیدن قیمت بازار به زیر قیمت کارخانه را رقم زده است.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۷ میلیون و ۵۰۰ تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاویدان IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    479 9
    وقتی با نخریدن خودرو قیمت ها مقداری کاهش پیدا کرده پس این اتفاق نسبت به سایر کالا ها هم خواهد افتاد. اگر همدلی و اتحاد وجود داشته باشه.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      101 1
      مردم ما دارن همدلی و اعتراض اجتماعی رو یاد میگیرن و این خیلی خوبه.
    • آرمان A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      21 52
      اینا که میان میگن تحریمتحریم،نخرید آی ملت مطمئنا پول خرید خودرو رو ندارن مگه نه جز اولین مشتری های تابستانه در نمایندگی ها صف بسته بودن....
    • سام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      13 50
      قیمتا که چه بخرید چه نخرید ارزان نمیکنند ،فقط ایکاش کیفیت خودرو ها بالاتر بره
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      10 0
      مردم با این حرف ها خام نمیشوند...اصلا هم مهم نیست چقدر به تولید ملی ضربه بخورد و قیمت بالا برود چون"هیچ خریدی انجام نخواهد شد"پس خودروسازان فکرای بهتری بکنند...خبرآنلاین مردمی باش و چاپ کن
  • سیدعلی موسوی A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    283 5
    خوشم میاد سایت های خبری خوب دارن تبلیغ میکنن برای خودروسازها در مورد دلال های پسته ملت باهم یکرنگ شدن و نابودشون کردن عید امسال در مورد خودرو هم همینصورت میشه. قیمت مناسبکیفیت مناسبتنوع در فروش شما ارائه بده دنده خودم اولین نفر میام و از صنعت داخلی حمایت میکنم و ماشین میخرم بنده هم دوست ندارم چرخ صنعت کشورم نچرخه ولی یه سوال سوء مدیریت و باندبازی و دلال بازی و رانت خواری و دست بردن در حساب ها و حقوق های چند ده میلیونی و چندصد میلیونی سیستم خودروسازی را باید جورش را مردم بکشند؟ همه باهم به جنبش خودرو صفر نمیخوریم بپیوندید
    • سروش IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      3 0
      نمیدونم خبرآنلاین چرا سنگ خودروسازان زورگو رو به سینه میزنه؟؟ سالها این خودروسازان بی کیفیت بودن که خون مردم رو تو شیشه کردن حالا نوبت تلافی مردمه یه یاعلی گفتیم تا آخرش هستیم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    39 5
    اینقدر نمی خریم تا ایران خودرو مجبور شه پراید رو بکنه 7 میلیون
    • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      23 1
      دلبندم سایپا
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    30 0
    هرگز خودرو صفر نميخريم
  • رضا A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    43 0
    به جهنم که ورشکست بشن. این چند سال خون مردم کردن تو شیشه و نوشیدن. مردم دیگه نمیخرن این ارابه های مرگ رو.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    33 0
    بچه های ایران زمین داریم موفق میشیم به اتحادتون ادامه بدین" خرید خودرو صفر نه"
  • بی نام US ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    24 1
    ما كه كاهشي نديديم. اينا چون قيميتشون زيادتر نشده ميگن كاهش يافت؟ يا من متوجه نميشم؟ در هر حال نمي خريييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييم. هما با هم با صداي بلند بگيد خودروي صفر نمي خريم نمي خريم.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    21 0
    خبرانلاین تو چرا ناراحتی عزیزم..................همون بهتر که این زالو صفتها نابود بشن...........
  • مسلم A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    26 0
    کمین خودرو صفر نخریدید داره کار خودش میکنه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    288 3
    من که نمیخرم
  • میثم IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    به قرآن هیچ کس خرید کردن رو تحریم نکرده.مردم پول ندارن غذا بخورن.اونوقت برن ماشین بخرن؟؟؟
    • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      12 1
      ماشین که نه . عزرائیل میخرن . من خودم الان 37میلیون دارم . میخواستم ماشین بخرم دست نگه داشتم . پولمم خوابوندم بانک دارم سودشو میگیرم با نصف سودش میتونم همه جا با آژانس برم :دی
  • رضاا IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    254 5
    نخرید ملت نخرید . کی گفته بهترین فرصت برای خرید خودرو هست؟؟ مردم خودشون وقتش شد میخرن . خبر آنلاین لطفا اینجور خبرهای دو پهلو رو که یکی به نعل میزنه یکی به میخ پخش نکن
  • بی نام RO ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    167 2
    اینم داستان جدیدتونه که دودئش به چشم مصرف کننده میره ، نه دیگه این دفعه خیلی فرق داره اولش اینکه دولت مجبوره دروازه بازار مصرف ایران رو برای جهان باز کنه نه مثل سالهای اوج تحریم که بازار ایران برای جهان بسته بود و در ضمن بازار از خودرو اشباع شده و قدرت خرید مردم هم کم شده و از همه مهمتر درک و شعور مردمه که باعث شده تا نابودی کامل انحصار صنعت خودرو تحریم رو ادامه بدن . انشاالله .
  • بهلول IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    151 2
    مهر نوشته بهترین فرصت برای خرید ویا تیدیل به احسن خودرو می باشد ، نه عزیز جان خوردو های بی کیفیت را 3 برابر گران کردند وحال که بارکود مواجه شده اند یه چند یک میلیونی قیمت را جابجا کردند که شاید فرجی بشود نه جانم خودروسازان یه مقدار از سود می خواهند ضرر ببینند .
  • بی نام RO ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    15 0
    آخی بیچاره خودرو سازا به چه راه هایی دارن متوصل میشن ، ولی این دفعه خیلی فرق داره .
  • امیر RO ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    17 0
    خودروسازهای زالوصفت شروع کردن به پول دادن و تطمیع سایتها و روزنامه ها و خبرگزاریها تا مردم رو ترغیب کنند که فرغونهای اونا رو بخرن ولی اینکار فایده ای نداره.. ما خودروی صفر نمیخریم ما خودروی صفر نمیخریم ما خودروی صفر نمیخریم ما خودروی صفر نمیخریم ما خودروی صفر نمیخریم ما خودروی صفر نمیخریم
  • بی نام RO ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    9 0
    راجع به شعور مردم چی فکر کردید که می گید الان بهترین موقع خرید خودرو هستش یا اینکه می گید دودش تو چشم مردم میره نه این دفعه فرق میکنه ، یک سال دیگه ادامه پیدا کنه این وضعیت ، خودرو سازها معنی دود و چشم رو میفهمن .
  • بی نام RO ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    12 0
    تا قیمت ها واقعی نشه مردم خودرو صفر نمی خرند...پس فکر نکنید این خبرها تاثیری در اراده مردم برای مبارزه با گرانی بیش از اندازه خودرو باشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    9 0
    بزار دودش بره به چشم ما... ما ماشین بی کیفیت گرون قیمت نمی خوایم
  • بی نام RO ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    11 0
    مردم ماشین صفر نخرید...به خدا خودمون باید به داد خودمون برسیم...اگه 1 ماه مردم نخرن کل جاده مخصوص رو باید با ماشینهای تولیدیشون تبدیل به انبار کنن
  • بی نام EU ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    13 0
    نميخريم ... به قيمت واقعي برسه ... پرايد ٩ تومن و پژو ٢٠٦ هم ١٤ تومن ...
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    10 0
    به قول بابا پنجعلی؛ شوما حرف نزن. چرا که ما گوشمون به این حرفها بدهکار نیست.اگر هم بخواد مصرف کننده ضرر کنه بزار ضرر کنه حداقل خودروسازها هم ضرر کنن تا طعم ضرر مردم رو بچشن.. نترسین خودروسازها رو هیچ مرگی نمیزنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    189 3
    نخرید نخرید نخرید هیچ اتفاقی نمی افته به خودتان احترام بگذارید و با پولتان آشغال نخرید
    • مریم ES ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      0 18
      آره راست می گه. نخرید. یه ۵ سال صبر کنین ماشین نوی من که آشغال و لگن شد بهتون می فروشمش الان هم با ماشین نوی خودم حالش رو می برم. آخه این هم منطقه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    139 3
    مردم دیگه از این ماشین های بی کیفیت خسته شدن حالا شما هی سعی کن بگو گرون میشه که برن بخرن . دیگه مردم فهمیده شدن نمیتونین سرشون کلاه بزارین
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    105 2
    عمرا بخرم لاقل تا وقتی که خیلی بیشتر از کم نشه نمیخرم
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    127 2
    تا وقتی قیمت ها تغییری نکنه مردم خودرو نمیخرن
  • بی نام DE ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    136 2
    چند پول گرفتی سنگ خودروسازو به سینه می زنی؟
  • حمید RO ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    154 2
    اگه مردم لطفی کنند و نخرند پایین ترم میاد.. قیمتا نجومیه.. محصولاتم بی کیفت و غیر استاندارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    115 2
    هنوز به قیمت واقعیش نرسیده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    145 2
    چرا داریداز خودرو سازا دفاع میکنید مردم حق دارند خودروی بی کیفیت با قیمت نا عادلانه رو نخرند......این قیمتها اصلا درست نیست
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    108 2
    قلم فروش
  • روح اله A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    9 0
    اینها فرغون سازن نه خودرو ساز خون مردم توی شیشه کردن در این چند سال سزای گرانفروشی نخریدن است
  • علیرضا IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    12 0
    پژو 405 ، 28 میلیون این الان کاهش قیمته؟؟ همین ماشین 12 میلیون بود مردم با اکراه سوار میشدن خدایی این خودرو برای ایران خودرو 10 میلیون تموم شده؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    4 0
    والا مردم سالهاست خونه خیلی کم میخرن اما هنوزم که هنوزه قیمتش در حد پرواز در آسمانهاست تازه یسر سراغ اجاره مغازه ها هم برو خبرانلاین، ببین چه غوغایی اونجا برپاست. ی مکغازه بر بلوار فردوس 30 متری انگار، داداشم دیروز پرسیده بود گفته 1 میلیارد رهن کامل یا اجاره ماهی 31 تومن. با یمقدار پیش
  • رضا ح A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    9 0
    چند ساله که این گاری سازان داشتند این گاری ها رو چند برابر قیمت واقعی به مردم که راه دیگه ای نداشتن قالب می کردن. ولی حالا امیدی برای اینده مردم روشن شده و دیگه فریب حرفهای این گاری سازان رو نمیخورن. مردم نخرید تا قیمت ها و کیفیت ها واقعی بشه.
  • مسعود A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    10 0
    بنظرم کلا واردات خودرو را آزاد کنید تا اگه محصولی مطابق استاندارد تولید نمی شه جمع بشه و خودرو سازی از انحصار این مونتاژ گران دزد در بیاد و مردم ایران طعم تکنولوژی روز را بشند به بهانه حمایت از صنعت داخلی عده معدودی بد جور مردم را می چاپند.
  • ایران A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    5 0
    رشد رو به اوج تولید خودرو در کشور را متوقف کرده و یا حداقل کاهش دهد من نمیدونم این خبرنگارا ایرانی نیستن؟ تو.این مملکت زندگی نمیکنن ماشینهای بی کیفیت که قاتل جون مردم هستن رو.مگه نمیبینن مگه سوار نمیشن؟ نمیدونم چی.به شما میدن این همه بی غیرتین این همه مخالف رفاه و آسایش مردم خودتونین..... ننگ به شما قشر کثیف چه رشدی؟ رشد سودجویی یک طرفه رشد عرضه محصولات بی کیفیت رشد بی مسولیتی رشد سو مدیریت یه عده بی لیاقت کی.میخواین دست از زبون تهدید و چماغ دست بر دارین. خوب کیه نخواد صنعت کشورش پیشرفت کنه. بعد از ۳۷ سال فرقون تولید میکنین. این مسئولش مردمن یا مدیران سود جو. انحصار کامل صنعت خودرو هم.که از ابتدا داشتین. نتیجش شده پراید و سمند.
  • خودرو صفر ممنوع A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    شما هم خودتون مصرف کننده هستین پس بجای اینکه از فرغونسازها حمایت کنید ازمردم مظلوم خودتون حمایت کنید بیکار شدن عدهی محدود بهتر ازاینه که کلی ادم مظلوم کشته بشن بااین ارابهای مرگ فرغونسازها پس شماهم بامردم یکصداباشین خودروصفرممنوع
  • ایرانی A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    قیمت ها اصلا درست نیست پژو405هفده هجده میلیون بیشتر نمی ارزه پرایدهم 9میلیون یا ده میلیون مناسبه باتوجه به کیفیت توبرخی کشورهای پیشرفته مردم کم مونده هواپیما شخصی سواربشن وقیمت خودروهاشون توکشورخودشون مناسب وباکیفیت اونوقت اینجا آدم نمیتونه یه پراید صفربخره سواربشه وهمش دست دوم میخرن جاره ای ندارن واز12ماه11ماهش تو تعمیرگاه میمونه دست دوم سودسپرده بانکی از28درصدشده20درصدکجای دنیااینطوره نرخ بهره سپرده توهمه کشورهانرخ بهره4هستش با تورم0وحتی مثبت که سپرده گذارسرمایه شومیزاره پولش ارزشش بیشتر میشه وقیمت خودرومثل اینجا اینقد حبابی وگرون نیست ولی اینجا ممکنه یک ماه تورم 21باشه واز نرخ سپرده هم بالابزنه وپول مردم از ارزش بیفته بعدخودرو13میلیونی شده20میلیونپس خودرو هم بیادپایین دیگه
  • علی RO ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    4 0
    همین الان اگه مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام ورشکستگی کنند 10 تا خودرو ساز خارجی حاضرند جای آنها را در ایران بگیرند تازه از خداشونه چون همه چی واسشون آماده است و دیگر کسی هم بیکار نمیشود مردم هم از تکنولوژی روز استفاده کرده و کم کم مهندسین ایرانی هم از آن بهره می گیرند. پس سوء مدیریت خودرو سازان رو پای مردم ننویس و منتش رو به مردم نظار خرید خودروی صفر ممنوع به امید جمع آوری حلبی سازان
  • رضا A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    حکومت پراید به پایان رسید این اخرا فلزات خودرو رو با مثقال حساب می کردن
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    مردم نخريد گول حرفهاي شركتهاي خودروسازي ايران حودرو و سايپا را نخوريد به خدا دروغ ميگويند ، دزد هستند. به جان هر كه دوست داريد نخريد.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    ما خودرو صفر نمی خریم
  • علی RO ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    3 0
    برای احترام به نسلهای اینده نخرید ما رو که نابود کردن ولی برای احترام به اونها لاقل این خودرو سازهای دزد رو تحریم کنید
  • کاکاوند A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    هر وقت |ژو 405 شد 12 میلیون تومان همه میریم میخریم
  • مجتبی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    یک سوال چرا پراید تو ایران بیست میلیون ,تو افغانستان و عراق پنج میلیون
  • بدون نام ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    نه به اون روزا كه ميگفتيد نخريد نه الان كه ميگيد بخريد اونم وقتي كه انقدر وضع بازار خرابه خب مشخصه داريد دلاليه اونارو ميكنيد مردم نخرييييييد
  • نازی RO ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    ببینید این همه راهپیمایی میشه میگن ملت گوش میکنن میرن .تحریم و ... خدایی یه بار میخوام ببینم ملت یه چیز حق ازتون بخوان شما یه بار احترام به این ملت میذارین گوش کنید منظورم مقامات بالا است
  • ساسان A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    باید پول بزاریم سر هم چند تا پراید بخریم هدیه کنیم به مسئولین شرکت سایپا بعدام وادارشون کنیم سوار بشن .مطمئن باشید اگه سوار شدن حتما بعد چند دقیقه از دستشون راحت میشید .پراید خودش خوب بلده چطوری انتقام خون مردم را بگیره . تو دور اولی مرگشون حتمیه
  • بی نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    3 0
    انشاالله با اتحاد مردم شاهد روزی باشیم که در این ۲ کارخانه دزد و کلاش رو گل بگیرند انشاالله
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    3 0
    اگه من جاى شما بودم اين كار رو نميكردم، مردم رو از سايت خبرى خودتون هم زده ميكنيد با اين تحليل هاى پوسيده...
  • ایرانی A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    3 0
    وضعیت خوردرو در ایران در حد فاجعه می باشد. 20 میلیون تومان باید بابت پراید بدهیم آن هم از قبل باید ثبت نام کنیم. در حالی که با این قیمت می توان بهترین ماشین های دنیا را سوار شد. خدا لعنت کند ایران خودرو را، خدا لعنت کند سایپا را. نامردها اگر شرافت دارید بازار واردات را آزاد کنید اونوقت ببینید کسی آشغال های شما را حااضر است بخرد. به نظر من دو شرکت سایپا و ایران خودرو را باید به عنوان دو جنایتکار محاکمه کرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    3 0
    خداوکیلی چی بهت میرسه ک از خودرو سازی دفاع میکنی ک هنرش ساخت پراید و پژویی ک توهین ب شعور هر چی مصرف کنندست؟؟ اگ مردم کاری کنن ک تولید این ماشینهیی ک اسم خودرو رو یدک میکشن مشت محکمی بر کسانیست ک حق مصرف کنندگان شاید ب ی پرایدsxدوگانه سوز میفروشن
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    6 0
    من واقعا لازم دارم اما دیگه پول واسه خرید این آشغالها نمیدم پارسال 206 صفر خریدم بعد چند وقت دیسک صفحه و باطری عوض کردم با کلی معطلی تو نمایندگی خودرو صفر ممنوع
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 0
    خیلی عالی میشه این دو شرکت ورشکست بشن دیگه میتونیم ماشین خارجی و مطمئن سوار بشیم بیچاره کردن مارو اینا
  • سمی A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 0
    پسرم یک سالش بود پراید خریدیم هشت ونیم اونم باکلی سختی۶ ماه بعدش فروختیم هفت ونیم به امید اینکه گره از کارمون واشه گفتیم مگه نهایتا چقد گرون میشه میخریم باز ولی شد سر۴ ماه ۱۷الانم که ۲۰تومن تواین چند سال مگه بااین حقوقا این خرج گرون خودرو سازا دلشون به حال منو خیلیای دیگه سوخت که مادلمون واسه چند نفر سرمایه دار بسوزه انقد هم تو این چند سال از مردم خوردن که توپم تکونشون نمیده ولی خواهش میکنم نخرید نخرید نخرید
  • mozaffar A1 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 0
    قیمتها باید نصف بشه،کیفیت هزار برابر
  • بی نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    4 0
    من سال 91 ال نود رو خریدم 16 میلیون ...الان چند باید بخرم؟همون ماشین با کیفیت پایین تر رو باید 40 میلیون پول بدم؟همین شرکت های خودروساز کره ای سالی یکی دو مدل ماشین میدن...ما همون ماشین 5 سال 10 سال پیش رو که هی از بغلش زد ن رو گرون گرون باید بخریم.نمی خریم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    4 0
    خودروساز خارجی چطور سود میکنن پس یا از جیب میذارن بیان از اینها یاد بگیرن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 0
    lمردم توهم ارزونی خودرو ندارن مردم ازجفایی که تاکنون خودروسازان وطنی بهشون رواداشتن نارحتن وحالا زمان عدم خرید ومقابله به مثل مردمه
  • مظلومین ایران خودرو IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 0
    واقعا تا کی میخواهید از سادگی مردم سواستفاده کنید.تا کی میخواهید از احساسات مردم بهره برداری شخصی و باندی بکنید.قبوله مافیای شما خیلی قوی هست و امکان داره مردم باز گول حرفهایتان را بخورند چون شما مردم را خوب شناخته اید.ولی بدانید مردم دارند عصیان در برابر شما را تمرین میکنند.ان شاءالله کم کم مردم بخودشان بیایند و با دست خودشان طناب بردگی را بدور گردنشان نیندازند.سرمایه داران صنعت خودرو با لولوی ورشکستگی صنعت خودرو و صنایع جانبی و تهدید وارعاب و نیز طمیع کسانی که سدراهشان هستند چندین سال است که تاخت و تاز میکنند متاسفانه با حربه حمایت از تولید داخلی.قرارنیست مردم جنس خارجی بخرند.جنس دست دوم بگیرند تا سیلی بیدارکننده ای به مافیای خودروسازی وارد شود .میدانیم که از راه دیگه ای بالاخره انجام میشه
  • مورتا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 0
    قیمت واقعی خوروهای ساخت ایران بر اساس قیمت تمام شده قطعات و دستمزد تولیدبدون احتساب هزینه‏ های سوء مدیریت و درصدهای انحصاری به طور میانگین بین یک سوم تا نصف قیمت‏هایی است که خوروسازان به بازار عرضه می‏کنند. گواه من هم این است که اگر این دلالان که به واقع صنعتگر و خوروساز هم نیستند راست می‏گویند همین خوروها را به یک سوم قیمت صادر کنند، مطمئین باشید هیچ کشوری به یک سوم قیمت هم آن را نمی‏خرد. این که دولت مدعی است دارد روی بنزین سوبسید می‏دهد و آن را به قیمت یک سوم می‏فروشد کاملاً درست است و این حیف و میل اموال عمومی است که دارد به دست دولت انجام می‏گیرد. ولی مردم هم دارند به خوروسازان سوبسید می‏دهند و میزان آن برابر با بیست سال مصرف بنزین‏شان است.
  • مظلومین ایران خودرو IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    1 0
    خواهشی دارم از رسانه وزین خبر آنلاین: خواهشمند است از درج مطالب جانبدارانه که اغلب با فشار ، طمیع و یا نفوذ صاحبان قدرت بر شما صورت میگیرد اجتناب بفرمایید . زیرا مردم اینگونه پلوتیکها را از حفظ شده اند و این تاثیر بدی بر رسانه وزین شما که مورد اطمینان اغلب مخاطبین است برجای خواهد گذاشت. متشکریم
  • احسان A1 ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    نخرید ارزون بشه که چی ما تا کی باید کشته بدیم بخاطر این لگنای اشغالشون نخرید تا نسل این خودروهای اشغال منقرض بشه بر باعث وبانیش لعنت اینا واقعا چی براشون مهمه از خشم خدا نمیترسن اخرش که مثل یه اشغال دفنشون میکنن میخوان چی جواب خدارو بدن فامیلای ما سوار پراید بودن خانواده چهار نفری دوتا بچه پسر کوچیک تو جاده با یه پارس شاخ به شاخ میشن باز پارس دو نفر جلوی فوت میکنن فامیلای من که همشون مردن پراید اشغال تا صندق عقب جمع شده بود این ماشین ارزش سوار شدن داره به قیمت خون ادم