ایرنا نوشت:

 جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان به منظور شناسایی، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و در راستای اجرای سیاست های توسعه متوازن و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی این استان، به ریاست معاون اجرایی رییس جمهوری عصر امروز برگزار شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: موفقیتی که در عرصه مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم، در جهان بی نظیر است و درست است که آثار رفع تحریم ها هنوز ظاهر نشده، ولی امیدوار هستیم اگر این روال با روند مثبت به پیش رود از 3 الی 4 ماه آینده آثار مثبت رفع تحریم ها را شاهد باشیم.
طیب نیا با اشاره به اهمیت سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان های کشور، اظهار داشت: سفر به استان ها و آشنایی با مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند به مسئولین کمک می کند که مشکلات و نیازهای مردم را بهتر شناخته و راه حل های مناسبی برای رفع آنها اتخاذ کند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به دور از رفتارهای عوام فریبانه و بدون دادن وعده های محقق نشدنی، به استان های کشور سفر می کند و این سفرها می تواند در توسعه و پیشرفت استان ها نقش مؤثری ایفا کنند.
طیب نیا همچنین با تشریح دلایل رشد پایین اقتصادی کشورمان در دهه های گذشته، دولتی بودن و اتکا اقتصاد به نفت را دو عامل اصلی این موضوع دانست و تصریح کرد: دولت مصمم است با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در مسیر رفع مشکلات اقتصادی کشور گام بردارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به هزینه های بالای تحریم اقتصادی علیه کشورمان، در ادامه افزود: دولت یازدهم به دنبال آن بود که اقداماتی انجام دهد تا تحریم ها برداشته شود و برای این منظور مذاکره با 1+5 را در پیش گرفت و البته برای اینکه بتواند در این مذاکرات دست پیش را داشته باشد، باید می توانستیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم و چنانچه نمی توانستیم تورم را مهار و بازار ارز را آرام کرده و هیجانات در بازار را کاهش دهیم بدون تردید در عرصه مذاکره هم قادر نبودیم این توفیق بزرگ را به دست آوریم.
طیب نیا تصریح کرد: این دولت به رغم همه مشکلات مصمم است تا روند نزولی تورم را ادامه داده و روند رشد اقتصادی را مثبت نگه دارد.
وی همچنین تداوم تلاش های دولت یازدهم برای بهبود محیط کسب و کار، اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی سیستم نظام مالیاتی را مورد تأکید قرار داد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    722 2
    همین الان با افزایش قیمت دلار کاهش ارزش پول ملی کاملا قابل احساسه
  • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    اقای وزیر لجبازی چه سودی داره برادر؟ سیف را تغییر بده و به ما کمک کن.
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    375 0
    بنضر من مالیات کسبه از سال91 به بعد چندین برابر شده است برای جلوگیری ازتورم بهتر است مالیاتهای مشاغل کسبه برگردد به سال91