شهردار رشت : رفع معضلات ترافیکی در گرو هوشمند سازی است

شهردار رشت رفع معضلات ترافیکی شهر را در گرو هوشمند سازی و کنترل سیستمیک آن عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از رشت ، دكتر محمد علي ثابت قدم در مراسم معارفه معاون حمل و نقل و ترافيك كه با حضور كارگر نيا رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر ، معاونين شهردار و مديران ستادي شهرداري برگزار شد با تبريك گراميداشت ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و فرا رسيدن دهه كرامت اظهار داشت : عقلانيت همراه با عمل بايد مبناي انجام عمليات ترافيكي در سطح شهر باشد .
وي با قدرداني از اهتمام ويژه و حضور كارگر نيا رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك به عنوان نماينده ساير منتخبان مردم رشت در پارلمان شهري اظهار داشت : با توجه به اينكه رشت شهري فشرده و متراكم از نظر جمعيتي به شمار مي رود به مسئله ترافيك بسيار با تاخير به عنوان يك دغدغه بزرگ نگريسته شده است.
شهردار رشت ادامه داد: سازمان مديريت حمل و نقل و ترافيك تنها در كمتر از 10 سال گذشته هم زمان با طرح جامع شهري كه هنوز نهايي نشده ، شكل يافته است ، علاوه بر اين سازمان هاي زير مجموعه بسياري در زير مجموعه اين بخش ايجاد شده كه بيانگر آن است كه در شهر رشت و استان گيلان از نظر تاريخي به مقوله ترافيك توجه چنداني نشده است.
وي با اشاره به اينكه تكثر بي دليل سازمان هاي زير مجموعه در بخش هاي اصلي شهرداري بر افزايش معضلات ترافيكي دامن زده است ، گفت: تكثر اين سازمان ها در جهت رفع مسائل ترافيكي كار گشا نبوده بلكه براي چابك سازي بايد از مديريت مناسب با نگاهي همه جانبه نگريست چرا كه مهمترين هدف در اين ميان رفع مشكلات ترافيكي مردم است.
دكتر ثابت قدم افزود : انجام فعاليت هاي موازي ، بوروكراسي پيچيده اداري ، به روز نبودن وضعيت ترافيكي شهر با مبناي علمي ، طولاني شدن روند ارائه خدمات به شهروندان و آماده نبودن طرح جامع شهري از عوامل تاثيرگذاري محسوب مي شود كه معضلات ترافيكي سطح شهر را طي ساليان گذشته افزايش داده است.
وي با تاكيد بر اينكه مسئله ترافيك جرياني سيال است كه به زور نمي توان آن را ساماندهي كرد ، اظهار داشت : هم اكنون رويكرد شهرداري توجه به بخش ترافيك است به طوري كه در نظر دارد در اين عرصه با صرف هزينه هايي در اشتغالزايي براي شهروندان نيز نقش آفرين باشد.
شهردار رشت ادامه داد : طرح هاي ترافيكي بايد در كوتاه مدت به بازدهي برسد كه در اين ميان بخش هاي سواره و پياده با كمك همگان در شكل گيري رفتار سيال گونه ترافيكي مي تواند اثر بخش باشد.
وي با بيان اينكه طي دوره هاي گذشته مديران ترافيكي در شهرداري از علم سيستمي بهره چنداني نبرده اند ، يادآور شد : شهرداري وظيفه دارد تا در ساماندهي ترافيك شهر اقدام هاي موقري انجام دهد كه در اين ميان همكاري و همسويي دستگاه هاي مربوطه با مديران عرصه شهري كه در همه بخش ها بايد پاسخگوي مردم باشد ، ضرورتي انكارناپذير است.
رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر رشت نيز در اين مراسم ضمن تبريك ولادت حضرت معصومه (س) و دهه كرامت گفت : اگر تمامي معضلات و مشكلات شهري در بخش هاي مختلف اولويت بندي شود هر كدام از اين بخش ها خود مي تواند به عنوان مهم ترين مسئله مطرح شد .
محمد حسين كار گرنيا با اشاره به اينكه طي ساليان گذشته از سوي مجموعه شهرداري اقدام هاي موثري در سطح شهر انجام نشده كه اين مسئله نشان از عملكرد نامطلوب اين نهاد دارد ، افزود : در حال حاضر تعدادي از اتوبوس هاي ناوگان حمل و نقل شهري رشت براي تعمير به شهر قزوين انتقال داده شده چرا كه معاونت حمل و نقل و ترافيك به همراه سازمان اتوبوسراني اين شهر كه به مراتب از رشت كوچك تر بوده و جمعيت كمتري را نيز در دل خود جاي داده در مدت كوتاهي توانسته طرح جامع حمل و نقل و ترافيك خود را در شوراي عالي ترافيك كشور به تصويب برساند.
وي از هوشمند سازي سيستم اتوبوسراني شهرداري قزوين سخن گفت و اظهار داشت : تعداد اتوبوس هاي اين شهر كه كوچك تر از رشت است دو برابر اتوبوس هاي شهر رشت يعني 224 دستگاه بوده علاوه براين در راستاي راه اندازي طرح بي. آر. تي نيز گام هاي ارزنده اي برداشته است.
عضو شوراي اسلامي شهر رشت ادامه داد : متاسفانه شهر رشت نسبت به شهرهاي ديگر مانند قزوين و لاهيجان از عقب ماندگي زيادي رنج مي برد و براي جبران آن تمامي مديران شهري بايد از قزوين بازديد كنند و آن را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهند.
وي با تاكيد بر اينكه تعامل مناسبي ميان شهرداري و شوراي اسلامي شهرهاي قزوين و لاهيجان وجود دارد ، گفت : در شهر رشت نيز شهرداري بايد تعامل بيشتري با شورا داشته باشد از طرفي نمايندگان مردم در پارلمان شهري نيز بايد در كنار شهردار نقش مطلوب تري ايفا كنند چرا كه با تعامل دو سويه و مناسب ميان آنها آباداني شهر بيش از پيش تحقق مي يابد.
كارگر نيا درباره جابجايي مديران بخش هاي مختلف شهرداري يادآور شد : با توجه به مشكلات عديده اي كه در سطح شهر وجود دارد جابجايي برخي مديران در رفع نارسايي ها نمي تواند راهگشا باشد.
وي از خدمات ارزنده طليسگر در سازمان حمل و نقل و ترافيك طي سال هاي گذشته قدرداني و موفقيت را براي جمشيد پور و حيدري به عنوان معاون حمل و نقل و ترافيك و مدير عامل جديد سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري آرزو كرد.
طليسگر معاون سابق حمل و نقل و ترافيك شهرداري رشت نيز در اين مراسم ضمن آرزوي توفيق براي معاون و مديرعامل كنوني اين عرصه اظهار اميدواري كرد تا با نقش آفريني آنها در امر خطير ترافيك معضلات موردنظر بيش از پيش رفع شود.
فرامرز جمشيد پور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري رشت نيز در اين مراسم از اعتماد شهردار به خود قدرداني كرد و خواستار بهره مندي از تجارب ارزنده طليسگر در اين عرصه شد و تمامي مديران مجموعه شهري را براي ساماندهي بيشتر بخش ترافيك به ياري طلبيد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =