۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

تسنیم نوشت:

منابع خبری از تصمیم نخست‌وزیر عراق در کاهش تعداد وزارتخانه‌ها در راستای اقدامات اصلاحی و کوچک‌سازی دولت خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المیادین گزارش داد حیدر العبادی نخست وزیر عراق، تعداد وزارتخانه‌ها را از 33 وزارت به 22 وزارت کاهش داد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره تصمیم کاهش تعداد وزارتخانه‌های عراق گفته است بر اساس منافع عمومی و با استناد به ماده 78 قانون اساسی و اختیاراتی که پارلمان داده است، ما به نام ملت تصمیم گرفته‌ایم تعداد وزیران را به‌جای 33 وزیر به 22 وزیر کاهش دهیم.

مناصب حذف‌شده در دولت

حیدر العبادی اظهار داشت : بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مناصب معاونان نخست وزیری و وزارتخانه‌های حقوق بشر، وزارت مشاور در امور زنان، وزارت مشاور در امور استان‌ها، وزارت مشاور در امور پارلمان و وزارت مشاور دولت حذف می‌شود.

وزارتخانه‌هایی که ادغام شدند
نخست وزیر عراق افزود: همچنین تصمیم به تجدید ساختار کابینه گرفتیم و بر این اساس، وزارت علوم و فناوری در وزارت تعلیم عالی و پژوهش علمی، وزارت محیط زیست در وزارت بهداشت، وزارت شهرداری‌ها در وزارت بازسازی و مسکن، وزارت گردشگری و باستانی در وزارت فرهنگ ادغام می‌شود.

العبادی اعلام کرد که دبیرخانه شورای وزیران مسئولیت تدابیر لازم را برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده به‌عهده دارد و این تصمیم را از تاریخ صدور آن اجرا می‌کند.

الفرات آورده است تصمیمات جدید حیدر العبادی نخست وزیر عراق در چارچوب بسته اصلاحی اتخاذ شده است که اخیراً آن را در راستای مبارزه با فساد و مفسدان که مرجعیت عالی دینی خواستار آن شده بود، اعلام کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =