نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران، گفت: اگر کارها و فعالیت‌های مختلف به صورت تشکیلاتی پایه‌ریزی شود و افراد تشکیلات در موضوعات مختلف هماهنگ و هم‌فکر باشند، نتایج مثبت آن بیش از زمانی خواهد بود که هر نهاد به تنهایی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم به نقل از شبستان، آیت الله سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران، در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور، با بیان این که جامعه ما با مشکلات فراوانی روبروست، عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه این است که دشمن سعی می‌کند که بین جامعه اختلاف ایجاد کند، بنابراین ما در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مسئولیت داریم.

یکی از مهم ترین مسائل در جامعه، رسانه است

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران تصریح کرد: ما نباید از اعتقادات خود دست برداریم و در عین حال نباید کاری کنیم که به مقدسات مخالفین توهین شود.

شهرستانی اظهار داشت: امروز یکی از مهم ترین مسائل در جامعه، رسانه است که متأسفانه ما در این مورد ضعیف هستیم و تا کنون نتوانسته ایم از طریق رسانه، افکار خود را به جهانیان منتقل کنیم.

وی افزود: امروز، تبلیغات اسلامی به زبان فارسی، عربی و در نهایت انگلیسی و فرانسوی است، در حالی در دنیا بیش از 700 میلیون نفر به زبان اسپانیولی و بیش از 250 میلیون نفر به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند.

مذهب شیعه تنها برای افراد فارسی‌زبان و عرب‌زبان نیست

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران بیان داشت: مذهب شیعه تنها برای افراد فارسی‌زبان و عرب‌زبان نیست، در حالی که ما تا کنون تبلیغاتی به زبان‌های چینی، اسپانیولی و یا پرتغالی نداشته ایم و یا کم بوده است.

شهرستانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل این است که کار باید به صورت ریشه‌ای، بنیادی و زیربنایی باشد، ما باید در مسیر ترویج مکتب اهل بیت (ع) به صورت ریشه‌ای و زیربنایی گام برداریم و سپس به ارزیابی فعالیت خود بپردازیم.

اکثر نیروهای متفکر در محافل علمی متعلق به جهان سوم هستند

وی با بیان این که ما ابزارها و نیروهای موثری در جامعه داریم، گفت: امروز، اکثر نیروهای متفکر در محافل علمی، دانشگاهی و بیمارستانی متعلق به جهان سوم هستند، اما به آنان اجازه داده نشده است که در کشور خود فعالیت کنند.

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران ادامه داد: نیروهای متفکر در جهان سوم و از جمله ایران وجود دارد، اما به گونه‌ای وانمود شده است که موفقیت در جهان سوم امکان پذیر نیست، در حالی که ما می‌توانیم از ظرفیت نخبگان در کشور استفاده بهینه داشته باشیم.

فعالیت‌های فرهنگی مذهبی به صورت تشکیلاتی پایه‌ریزی شود

شهرستانی تصریح کرد: اگر کارها و فعالیت‌های مختلف به صورت تشکیلاتی پایه‌ریزی شود و افراد تشکیلات در موضوعات مختلف هماهنگ و هم‌فکر باشند، نتایج مثبت آن بیش از زمانی خواهد بود که هر نهاد به تنهایی حرکت کند.

وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که امروز مورد توجه است، این است که امروز دشمن، نیروهایی در جهان اسلام خلق کرده است که بزرگترین ضربه را به مسلمانان و جهان اسلام وارد کردند.

تأکید علما، مراجع و مقام معظم رهبری (مدظله) بر حفظ وحدت عمومی

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران بیان داشت: اگر مسلمانان با یکدیگر اتحاد داشته باشند و به یکدیگر احترام بگذارند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ اختلاف نظر‌ها همیشه بوده است و ممکن است هر فردی با خانواده و یا دوست خود در برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشد، اما این اختلاف، باعث ایجاد درگیری بین آنان نمی شود.

شهرستانی یادآور شد: علما، مراجع و مقام معظم رهبری (مدظله) بر حفظ وحدت عمومی تأکید داشته و دارند، بنابراین ما باید با هم اتحاد داشته باشیم و به حل مشکلات جامعه بپردازیم.

خلوص در کارها علاوه بر اجر اخروی، اثر وضعی دارد/ کار تشکیلاتی باید بنیادی باشد

وی عنوان کرد: اگر انسان در کاری خلوص داشته باشد، غیر از اجر اخروی، اثر وضعی نیز دارد؛ بنابراین کارهای ما به هر مقدار که رنگ خدایی داشته باشد، به همان مقدار نتیجه بخش خواهد بود و موفقیت نصیب ما می‌شود.

نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران تصریح کرد: ما می‌توانیم کارهای بزرگ را با خلوص انجام دهیم و یقین داشته باشیم که اگر در مسیر ترویج اهل بیت (ع) قدم برداریم، آثار مثبت آن را خواهیم دید.

شهرستانی با بیان این که کار تشکیلاتی باید بنیادی باشد، گفت: اگر کاری از ریشه تشکیلاتی باشد، نتیجه بخش خواهد بود و ماندگار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =