۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

در سال جاری، حکم ضبط 391 محموله قاچاق در این استان صادر شد.

مرتضی ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: در سال 94 تعداد 393 پرونده قاچاق در شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این اداره کل تشکیل شده است. به گفته وی، محموله های کشف شده بیشتر پوشاک، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی و سیگار قاچاق هستند. ممیزی با بیان اینکه عوامل قاچاق برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی این استان معرفی شدند، افزود: شعب مربوطه پس از بررسی پرونده های وارده و سیر مراحل قانونی با احراز قاچاق بودن محموله های مکشوفه، اقدام به صدور رای کردند.
وی با اعلام اینکه بر اساس آرای صادره تعداد 391 محموله کشف شده به نفع دولت ضبط شده است، ادامه داد: قاچاقچیان در مجموع به پرداخت جریمه نقدی 42 میلیارد و 400 میلیون
ریال محکوم شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اعلام اینکه میزان جریمه وصولی از این افراد،بیش از 15 میلیارد و 300 میلیون ریال است، افزود: این میزان جریمه نقدی بیش از 82 درصد کل جرایم نقدی متخلفان در سال 94 را شامل می شود. ممیزی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی استان زنجان با متخلفان به خصوص قاچاقچیان که اقدام به ورود کالا به استان کنند با قاطعیت برخورد می کند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه اقلام قاچاق با ورود به بازار بر اقتصاد استان تاثیر منفی می گذارد و محموله های مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز به دلیل نداشتن استانداردهای لازم سلامت مصرف کنندگان را با خطر مواجه می کند، یادآور شد: در این زمینه در سال 94 حکم معدوم کردن تعداد 73 محموله قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل استعلام از دانشگاه علوم پزشکی استان و احراز غیر قابل مصرف انسانی بودن، صادر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =