صدای اقتصاد نوشت:

چند روز پیش نشریه فوربس طبق سنت هرسال فهرستی از پردرآمدترین بازیگران سینمای جهان را منتشر کرد. همانند سال گذشته «رابرت داونی جونیور»، بازیگر فیلم‌هایی چون «انتقام‌جویان» و «مرد آهنی» با 80 میلیون دلار در صدر قرار گرفت. صدای اقتصاد دو روز پیش گزارشی از سه بازیگر نخست این فهرست با تیتر معتادی که ثروت‌مندترین بازیگر دنیا شد، منتشر کرده بود. گزارش کوتاه زیر به جذابیت‌های زندگی بازی‌گران رده چهارم، پنجم و ششم فهرست پردرآمدترین‌ها پرداخته است.

بردلی کوپر

این بازی‌گر آمریکایی پای ثابت مجله‌های استایل، مد و سلامت ایرانی است. او در سال 2011 بنا به اعلام مجله پیپل در لیست جذاب‌ترین مردان جهان قرار گرفت. این بازی‌گر 40 ساله در فیلم‌های معروفی هم‌چون خماری، نامحدود و ای-تیم ایفای نقش کرده است. اما موفقیت درآمدی او به سال 2010 برمی‌گردد. در آن سال کوپر در فیلم روز والنتین در ژانر رمانتیک بازی کرد. این فیلم به کارگردانی گری مارشال، شامل ستارگانی چون اشتون کوچر، جسیکا آلبا، جسیکا بیل و آن هاتاوی بود. فیلم روز والنتاین موفق شد فروش 215 میلیون دلاری در دنیا داشته باشد. بردلی کوپر با ظاهری جذاب همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار ذاشته است. او امسال با 41.5 میلیون دلار برابر با چیزی حدود 137 میلیارد تومان در مقام چهارم ثروتمندترین بازیگران دنیا قرار گرفت.

آدام سندلر

سندلر پنجمین بازیگر پردرآمد دنیاست البته می‌توان او را ثروتمندترین کمدین دنیا نیز دانست، چرا که چهار بازیگر قبلی در ژانرهای تخیلی، جنایی، اکشن و رزمی سرآمد بودند و سندلر اولین کمدینی است که در لیست پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گرفته است. آدام سندلر در بروکلین نیویورک، و در یک خانواده ی یهودی متولد شد.مادرش معلم مدرسه‌ی پرستاری و پدرش مهندس برق بود.هنگامی که او 5ساله بود خانواده اش به منچستر، نیوهمپشایر،مهاجرت کردند و او به دبیرستان مرکزی شهر منچستر رفت.آدام خودش فهمید که به طور ذاتی یک کمدین است و در دوران دانشجویی استعدادش را با اجرا در استندآپ‌های کمدی دانشگاه و کلوب‌ها به نمایش گذاشت. او پس از حضور موفق در یک برنامه زنده تلویزیونی به نام saturday night live در چندین فیلم هالیوودی حضوری موفق داشت به طوری که مجموع این فیلمها فروشی در حدود ۱۰۰میلیون دلار آمریکا داشت.  سندلر در فیلم‌های آقای دیز، کلیلک، 50 قرار اول و ... ایفای نقش کرده و می‌گوید برای بازی در یک نقش کمدی لازم نیست به فکر تدارک حرکات و کمیک‌های خاصی باشم، همین که به جوک‌هایم فکر کنم برای ایفای موفق نقشم کافی است. اما نکته جالب آن‌جاست که بسیاری از مربیان آموزش بازیگری او بر این اعتقاد بودند که سندلر بازی‌گر موفقی نخواهد شد. اما این کمدین 49 ساله در حال حاضر با 41 میلیون دلار چیزی در حدود 135 میلیارد تومان، چهارمین بازی‌گر پردرآمد جهان است. او دو دختر دارد و در بسیاری از عکس‌هایش با خانواده‌اش دیده می‌شود، نکته جالب در حضور اجتماعی او این است که ظاهر و پوششی شبیه تمام آدم‌های معمولی دارد.

تام کروز

بازیگری که در مقام پنجم پردرآمدترین‌ هنرپیشه‌های جهان قرار دارد، برای ایرانیان نیز نام آشناست. فیلم‌های او بارها در تلویزیون ایران پخش شده است. زندگی او چالش‌های زیادی داشته است. در دوران کودکی محل زندگی ثابتی نداشت و خانواده‌اش به شهرهای گوناگونی مهاجرت می‌کردند. او تا پایان رساندن دوره دبیرستان، در پانزده مدرسه مختلف درس خوانده بود. زمانی‌ هم که 12 ساله بود والدینش از هم جدا شدند. اما نکته جالب آن‌جاست که تام مدتی آموزش مذهبی دید و قصد داشت کشیش شود اما پشیمان شد و راه دیگری رفت، راهی که به قرار گرفتن در لیست پردرآمدترین بازیگران جهان منجر شد. تام کروز در سال‌های دبیرستان در فیلم موزیکالی از طرف مدرسه شرکت کرد و مورد تحسین قرار گرفت. همین مساله باعث شد به طور جدی به بازی‌گری علاقه‌مند شود. نخستین بازی جدی او یک سال پس از به پایان بردن دوره دبیرستان، در فیلم «عشق بی پایان» به سال ۱۹۸۱ اتفاق افتاد. او در فهرست «ترین»‌های جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. در سال ۱۹۹۷ از سوی مجله امپایر به عنوان یکی از پنج بازیگر برتر تاریخ سینما برگزیده شد. دو سال قبل همین مجله او را در فهرست یک‌صد بازیگر جذاب سینما جای داده بود. در سالهای ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۷ در فهرست پنجاه انسان زیبای هفته نامه مردم قرار گرفت و در سال ۲۰۰۶ از سوی مجله فوربس برترین چهره سرشناس سال شناخته شد. در همان سال از سوی مجله پرمیر چهاردهمین چهره سرشناس قدرت‌مند جهان لقب گرفت. تام کروز سه بار نامزد جایزه گلدن گلاب و یک بار برنده جایزه ساترن و 7 بار هم نامزد دریافت این جایزه شده بود. مأموریت غیرممکن و آخرین سامورایی، دو تا از فیلم‌های اوست که در ایران بسیار دیده شده است. تام کروز اکنون درآمد 40 میلیون دلاری برابر با 132 میلیارد تومان دارد.

۳۹۳۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =