دبیر کارگروه دختران معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: باید برای دختران نسل جدید برنامه ریزی های جدیدی داشته باشیم اما هنوز در این زمینه موفق نبوده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فاطمه پهلوانی گفت: در آستانه روز دختر به عنوان یکی از دلسوزان اعلام می کنم که وضعیت دختران ما مناسبی نیست و باید به فکر برنامه ریزی های دقیق تری باشیم. در حال حاضر تنها کاری که این کارگروه می تواند انجام دهد این است که با استفاده از ظرفیت دختران موجود که در نهادهای مختلف فعالیت می کنند و جزء نخبگان هستند، رصد وضعیت موجود را داشته باشیم هر چند که متاسفانه ما در چرخه فعلی دچار ضعف هستیم.

دبیر کارگروه دختران معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: اولین گام مهم و موثر برای تغییر این وضعیت توجه شخص آقای رییس جمهور به مساله زنان و به خصوص دختران است تا سایر دستگاه های اجرایی نیز در همراهی با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که در جایگاه سیاست گذاری و برنامه ریزی قرار دارد به هم افزایی برای جاری کردن برنامه هایی در راستای کاهش مشکلات زنان و دختران بپردازنند.

او ادامه داد: در کارگروه دختران یک برنامه کاری به معاونت ارسال کردیم که در آن اهداف و نیازهای دختران آورده شده بود که همه این برنامه ها با مشارکت دستگاه ها و در غالب تفاهم نامه هایی که معاونت با سایر دستگاه ها برگزار می کند در نظر گرفته شده است، اجرا می شد.

پهلوانی گفت: ما از ابتدای فعالیت این کارگروه در پی بررسی و آسیب شناسی وضعیت دختران بوده ایم و راهکارهایی را برای آن تبیین کردیم اما تا به حال موفق به عملیاتی کردن برنامه ها نشده ایم.

او گفت: شاید باید گفت که رویکرد این کارگروه متفاوت هست چرا که با نسلی رو به رو هستیم که جوان و پر هیجان هستند و نیاز به تحویل گرفته شدن دارند و با توجه به اینکه دختران ما در حال حاضر با بحران های متعددی مانند بحران های روحی، انگیزشی، تحصیلی و اشتغال مواجه هستند باید جدی گرفته شوند.

دبیر کارگروه دختران معاونت زنان ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه مهم است اینکه باید سرمایه گذاری ویژه ای برای جوانان و به طور خاص دختران انجام شود و راه حلی برای مشکلات آنها در نظر گرفته شود اما تلاش ما هم این است که در این کارگروه با بررسی مشکلات و موفقیت های دختران به هم افزایی برای ارائه راهکارهای مناسب جهت برنامه ریزی با رویکرد حل مشکلات و پشتیبانی از موفقیت های دخترانمان بپردازیم.

او با اشاره به یکی از موضوعاتی که در کارگروه دختران به آن پرداخته می شود گفت: عدم توجه مناسب به ظرفیت های دختران نخبه در کشور باعث غیر فعال شدن نیروی فعال می شود و این مساله ای است که ما این روزها حتی در کارگروه دختران هم با آن مواجه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که فاصله میان دختران و دولت کمتر شود و بتوانیم مطالبات این نسل را در برنامه ریزی ها منعکس کنیم.

پهلوانی با اشاره به طرح ها و پیشنهادات کارگروه دختران گفت: تاکنون طرح های متعددی را پیشنهاد کرده ایم که البته هنوز به دلیل بار مالی و البته عدم همکاری مناسب دستگاه های اجرایی نتوانسته ایم به اجرا درآوریم. به طور نمونه یکی از پروژه های پیشنهادی ما بررسی وضعیت سلامت روانی دختران در خوابگاه های دانشجویی تهران بود که تحت یک پروژه ای با همکاری وزارت علوم باید انجام شود و ضرورت این طرح بنابر آماری بود که ما از وضعیت اعتیاد دختران در خوابگاه ها در سال 93 کسب کرده بودیم .

47232

کد خبر 446758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =