رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از جذب 122 عضو هیئت علمی جدید و احتمال ایجاد رشته پرستاری در این دانشگاه خبر داد.

نوذر قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از راه‌اندازی سیستم یکپارچه سنجش، آموزش، اداری و عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد.

وی بیان داشت: در زمینه جذب هیئت علمی برای رشته‌هایی با تعداد کم‌ دانشجو 122 نفر در دستور جذب این دانشگاه قرار دارند و 30 نفر نیز در سال گذشته جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه راه‌اندازی سیستم الکترونیکی ثبت نمرات، افزایش فضای آموزشی و ساماندهی رشته‌های آموزشی را از اقدامات دانشگاه مذکور عنوان کرد.

قنبری تجمیع دانشکده‌های دانشگاه آزاد استان را یکی از ضروریات ایجاد نظم ساختاری به فعالیت گروه‌های آموزشی دانست.

وی با بیان اینکه 6 هزار مترمربع با هزینه 8 میلیارد تومان به فضاهای آموزشی افزوده شده است، گفت: در حال بررسی برای صدور مجوز رشته پرستاری هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تصریح کرد: دانشکده‌ واقع در باغ‌نی متعلق به دانشگاه آزاد به پیراپزشکی و پرستاری و علوم آزمایشگاهی اختصاص می‌یابد.

قنبری با بیان اینکه در رشته پزشکی ورود نمی‌کنیم، اضافه کرد: فراوانی فارغ‌التحصیلان این رشته دلیل ما برای این کار است و معتقدیم گسترش رشته‌ها باید متناسب با نیازهای بازار باشد.

وی بیان داشت: در زمینه مباحث پژوهشی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی گیاهی را راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر 250 کارگاه و آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته در سطح استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تعداد طرح‌های پژوهشی مصوب دانشگاه در سال 92 را 54 طرح عنوان کرد.

قنبری ادامه داد: در سال 93 نیز 101 طرح پژوهشی در این دانشگاه مصوب شده و 143 مقاله طی سال 92 و 297 مقاله در سال 93 در ISI به چاپ رسیده است.

وی بیان داشت: سه شرکت دانش‌بنیان و همچنین مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در حال تأسیس است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: افزایش پهنای باند اینترنت و ایجاد اینترنت وایرلس برای دانشجویان از دیگر اقدامات انجام شده در این واحد است.

قنبری دسترسی به پایگاه‌های معتبر علمی برای دانشجویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه عمرانی نیز استخر دانشگاه راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: یک گاوداری 160 رأسی نیز با تولید روزانه 6 تن شیر با شیردوشی تمام اتوماتیک داریم.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شد و ایجاد مجموعه ورزشی دانشگاه در چند نقطه نیز در دستور کار قرار دارد.

قنبری به عدم افزایش شهریه‌های این دانشگاه طی 6 سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: 15 درصد سال گذشته افزایش شهریه داشتیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با یک‌هفتم بودجه دانشگاه‌های دولتی اداره می‌شود که در حال حاضر نیز 8 میلیارد تومان از دانشجویان بستانکاریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =