خیلی از مادرها اگر با شما صادق باشند به شما می گویند که هرچقدر هم عاشق بچه باشید بچه داری به هرحال کار بسیار سختی است.

به گزارش سی‌ان‌ان تحقیقاتی جدید نشان می دهد کاهش میزان شادی والدین پس از تولد کودک اول بیشتر از کاهش آن در بسیاری از موارد مانند بی کاری، طلاق و ... است. بچه دار شدن سختی های زیادی دارد؛ از اولین لحظه بارداری که چنین اتفاقی برای بدن زن ها غریبه است تا مشکلات در بزرگ کردن و تربیت کودک.

تحقیقاتی در آلمان نشان داده خانواده هایی که خیلی زود بچه دار می شوند معمولا کودک دیگری نمی خواهند.

این تحقیقات در موسسه ماکس پلانک روی دو هزار زوج که 2 سال بعد از ازدواج بچه دار شدند، انجام شده است. 58 درصد از این زوج ها 9 سال بعد از تولد کودک اول خواهان کودک دوم شدند.

همچنین گفته شده برای مادران و پدران آلمانی میزان رضایت از زندگی پس از تولد کودک اول کاهش زیادی پیدا می کند. حتی مقایسه شده که این کاهش حتی بیشتر از مرگ شریک زندگی است.

الکس هارت مادری که فرزندش 15 ماه دارد در این رابطه گفت : استراحت در دایره لغات ما وجود ندارد.

البته تعدادی از والدین نیز با نتیجه موسسه ماکس پلانک مخالفند. مثلا پلارد بیگز به سی ان ان گفت: من تا الان تجربه مرگ همسرم را داشته ام، این ها بسیار ناراحت کننده است، البته که نگهداری از کودکم سخت بود، ولی به هرحال خوشحال بودم.

آلمانی‌ها می گویند آنها به دنبال کشف عوامل خوشحالی و ناراحتی خانواده ها نبودند. بلکه می خواستند بدانند چرا زوج‌های آلمانی که در ابتدای ازدواج، 2 بچه می خواهند، پس از تولد بچه اول از به دنیا آوردن بچه دوم منصرف می شوند.

میرکیلا مادری دیگر یه سی ان ان گفت: به صورت کلی با تمام سختی ها و ناراحتی های به دنیا آوردن بچه اول وقتی بچه دوم به دنیا می آید مقدار خوشحالی افزایش می یابد.

رابرت هاگز پرفسور امور خانواده می گوید اگر دولت می خواهد خانواده ها را به دنیا آوردن فرزند دوم تشویق کند باید آنها را در بچه‌داری حمایت کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    63 5
    چون پشتيباني نميشوند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    128 5
    چون ایران تا 20 سال دیگه کویر میشه و باید مهاجرت کنیم به افغانستان و پاکستان البته از ما بهترون همشون گرین کارت دارن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    102 8
    به نظرم یکی هم زیاده.
  • بی نام AU ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    86 1
    چون مشکلات همون بچه اول اندازه ده تا بچه دیگه ای که هنوز نیامده واز داشتن همینم پشیمون میشن
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    127 3
    در ایران به این دلیل بچه دار نمیشن که نمی خواهند مسئول بدبختی فرزانشان باشند. بدی آب و هوا بیکاری استرس بی آبی دلایلی است که نمی خواهیم بچه مان دچار شود...
  • سلیمان RO ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    74 2
    خب معلومه. امید و شادابی در جامعه دو فاکتور مهم در زاد و ولد است. در جامعه ای که امید به آینده برای نسل بعدی بسیار نامعلوم و افزایش بیکاری یکی از دلایل عدم تمایل دختران و پسران به ازدواج است چه رسد بچه اول و دوم. اضطراب فاکتور بعدی است. هنگامی که پول ملی بدون در نظر گرفتن درآمدهای مردم هر روز رو به کاهش است، شادی از خانواده رخت بر می بندد. از طرفی با همین درآمد ناچیز لوازم بهداشتی داخلی علیرغم گران بودن، نه تنها فاقد کیفیت لازم است بلکه باعث انواع بیماری های پوستی برای مادر و نوزاد می شود. آیا با وجود چنین وضعیتی کسی حاضر است خودشو به خطر بیاندازد؟
  • بی نام RO ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    98 1
    من که الان 30 سالم هست و تحصیلکرده ولی نمیتونم کار مناسبی پیدا کنم و حتی پول اجاره خانه را ندارم چه طور ازدواج کنم و چه طور باید بچه بیارم اون هم 2 تا؟
  • شوش IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    89 2
    بچه بدون آب برق و گاز و هوای سالم و تغذیه مناسب به چه درد میخورد . ارضای خودخواهی است .
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    4 65
    لا اله الا الله، باز دوباره این بحثا شروو شُ
  • ناصر EU ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    62 1
    بدلیل عدم انجام تعهدات دولت ، پشیمان میشوند و بچه دستش باد می کند. در حالیکه همین کشور ترکیه ، برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دبیرستان و دانشجویان ، ماهانه پول قابل ملاحظه ای میدهد دانشجویان پسر 230 لیر ترک ، دختر 280 لیر ترک . اینجا برعکس / سرکیسه میکنند.
  • حمید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    54 0
    همان یکی اش را با هزار سلام و صلوات بزرگ می کنند . اینده ان یک فرزند هم با وضعیت اقتصادی و اجتماعی و عقب مانده بودن مملکت مبهم خواهد بود.
  • علی پیروندی A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    76 1
    من که در دهه شصت شش با گارگری شش فرزند بزرگ کردم همه تحصیل کرده دانشگاهین یکیشون دکترای معدن داره همشون بیکارند پول توجبیشون از حقوق ناچیز بازنشتگی من تامین میشه درس عبرتیه براشون که بچه دار نشن چطوری شش فرزند من سهم یه شغل در این مملکت ندارند
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    21 21
    البته دوستان نظر دهنده توجه فرمایند که این مقاله در مورد کشور آلمان بود نه ایران
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      9 5
      اتفاقا برعکسه دوست عزیز
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    27 2
    چون از احساسات فاصله می گیرند و خردمند می شوند
  • صالح A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    7 76
    نگاه کفر آمیز و مادی گرا و اومانیستی طبیعی است که وجود بچه را مزاحمی برای سعادت با آن معنای پست و محدودی که در ذهنش دارد می بیند.
    • علی A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      25 2
      احتمالا شما از اون دسته بودی که پدر مادرت همچین نگاهی بهت داشتن
    • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      36 0
      شما به جای من یه زن دیگه بگیر و به جای من هر چی دلت خواست بچه بیار چون من اصلا توان اقتصادیش رو ندارم لطفا هر کی دوست داره دیگران بچه و خانواده پر جمعیتی داشته باشن از خودش شروع کنه و تولید مثل رو به حد اعلا بروسنه کاری به کار دیگران هم نداشته باشه
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      34 1
      نه جانم ما فقط نمیخوایم حمال تحویل از ما بهتران بدیم و تا اخر عمرشون بردگی کنن
  • رويا A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    39 4
    دختري ٤٣ ساله هستم، پس از فارغ التحصيلي در مقطع فوق ليسانس از سال ٧٥ دنبال كار رفتم اما همش پارتي بازي بود ، هنوز بيكار هستم، ازدواج هم نكردم چون خواستگارا دنبال دختر كارمند بودند تا هزينه هاي زندگي بهشون فشار نياره، پدرم بازنشسته است و ما با خانواده پنج نفره با حقوق ٧٤٠ تومن در ماه زندگي ميكنيم، من احساس ندارم؟ من نياز ندارم؟ ،،،،هيچكس تنهاييم را حس نكرد، وسعت حيرانيم را حس نكرد، در ميان خنده هاي تلخ من، ديده توفانيم را حس نكرد، انكه با اغاز من مانوس بود، لحظه پايانيم را حس نكرد،
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    33 2
    مادر دو دختر هستم و هیچکدام هم ازدواج نکرده اند بابا اول برای دخترها شوهر مسوول پیدا کنید بعد بچه بخواهید این حرفها که در تلویزیون و رادیو می گویید درد ما مادران را صد چندان می کند هرکس هم ازدواج کرده طلاق گرفته چون نه مرد مسوولیت پذیر بوده و نه دختر زندگی بلد بوده
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 29
    بعضيا فك ميكنن وقتي صحبت از جوانان ميشود منظور هنوز دهه شصتي ها هستن.نه خير روي اين مطلب به جوانان امروز يعني به دهه هفتادي ها هست.ما دهه هفتادي ها هممون ازدواج كرديم و خدا رو شكر بهونه گير نيستيم و خدا رو شكر مشكلي هم نداريم.خواهشا تاييد كنيد.