مهر نوشت:

يک متخصص کودکان، علائم کم‌خونی در کودکان را گرايش آنها به خوردن خاک، مهر نماز و يخ بيان كرد.

دکتر محمدصادق صبا اظهار کرد: کودکان به ويژه کودکان زير يک سال به علت رشد بسيار سريع آنها و استفاده از شير مادر دچار کم‌خوني شايع‌تر است.

وي با اشاره به فوايد بسيار زياد شير مادر تصريح کرد: ميزان آهن شير مادر به اندازه کافي نبوده و کودکاني که از قطره‌هاي آهن استفاده نکنند احتمال ابتلا به کم‌خوني در آن‌ها افزايش مي‌يابد.

صبا ادامه داد: در صورتي‌که ميزان هموگلوبين با توجه به سن کودک از حد مجاز پايين‌تر باشد مي‌گوييم کودک دچار کم‌خوني شده است.

اين متخصص کودکان با اشاره به تفاوت کم‌خوني و فقرآهن عنوان کرد: در شرايطي که ميزان گلبول‌هاي قرمز از حد طبيعي پايين‌تر باشد اما هموگلوبين پايين‌تر از حد نرمال نباشد کودک دچار فقر آهن شده است در واقع نخست فقر آهن اتفاق مي‌افتد سپس در مرحله بعد کم‌خوني در کودک بروز مي‌کند.

وي تاکيد کرد: کودکان زير يک سال و بعد از ۴ تا ۶ ماهگي حتما بايد از قطره‌هاي آهن استفاده کنند و در صورتی که به دلايلی مانند استفراغ و ساير اين علامت‌ها نتوانند از اين قطره استفاده کنند بايد تدبير ديگري از طرف پزشک انديشيده شود.

صبا گفت: علائمي مانند بي‌قراری، اختلال در خواب، تعريق زياد و گرايش به خوردن خاک، مهر نماز و يخ از نشانه‌های ابتلای کودک به کم‌خوني است.

وي افزود: کودکان کم‌خون در صورت ‌درمان نشدن به عوارضي مانند کند شدن انجام فعاليت‌هاي روزانه و کاهش سطح هوشياري نسبت به هم سن و سال‌هايشان دچار مي‌شوند.

صبا يادآور شد: مصرف خوراکی هایی نظير زرده تخم‌مرغ، عدس، گوشت قرمز، خرما و سبزيجات ميزان ابتلا به کم‌خونی را در کودکان کاهش مي‌دهد

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =