تسنیم نوشت:

یک افسر پیشین سازمان سیا اعلام کرد که آمریکا در ایجاد و حفظ منابع اطلاعاتی در ایران به هیچ عنوان موفق عمل نکرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «رائول مارک گرشت» که سابقه فعالیت در سازمان سیا به عنوان افسر عملیات را دارد اعلام کرد که این سازمان هرگز در ایجاد و حفظ منابع اطلاعاتی خوب در ایران موفق نبود.

وی این هفته در مطلبی در هفته‌نامه استاندارد نوشت: واقعیت این است که سیا و سازمان امنیت ملی آمریکا درموضوع هسته‌ای اطلاعات بسیار ناچیزی از داخل ایران در اختیار دارند.

با اینحال مقامات اطلاعاتی این موضوع را به چالش کشیده و مدعی شده‌اند که اطلاعات آنها در ایران طی سالهای اخیر تا اندازه زیادی بهبود یافته است.

دیوید کوهن، معاون سیا اعلام کرد که این سازمان تا اندازه زیادی اطمینان دارد که قادر به شناسایی هرگونه انحراف احتمالی ایران از توافق هسته‌ای است.

درحالی به زمان رای‌گیری کنگره آمریکا درباره تایید یا مخالفت با توافق هسته‌ای نزدیک می‌شویم که مخالفان این توافق تمام تلاش خود برای متقاعد ساختن سناتورهای آمریکایی را به کار بسته‌اند.

در آخرین اظهار نظر زاچی هانگبی، رئیس کمیته روابط خارجی کنست رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) گفت: اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که کنگره آمریکا مخالفتها را خواهد شنید و برخلاف خواست دولت اوباما با توافق هسته‌ای مخالفت خواهد کرد.

وی در این باره گفت: متقاعد شده‌ام که کنگره آمریکا با اکثریت آرا با توافق هسته‌ای ایران مخالفت خواهد کرد. دلایل و توضیحات بسیاری برای بیان علت این مسئله وجود دارد که چرا این توافق باعث تضعیف آمریکا خواهد شد.

هانگبی مدعی شد که اسرائیل از اعضای کنگره آمریکا خواسته است از این دید به توافق هسته‌ای نگاه کند که "چه چیزی برای کشورشان آمریکا و نه اسرائیل مناسب است".

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =