ایرنا نوشت:

رسانه ها از هتک حرمت به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل درپی ورود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند که از سوی مسلمانان این کار محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی وارد حرم شریف ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی هنگام ورود وی به حرم ابراهیمی ورودی های بازار قدیمی منتهی به حرم ابراهیمی را بستند و این اقدام باعث شد تا کارکنان دادگاه شرعی با تاخیر سرکارهای خود حاضر شده و نمازگزاران و زائران نیز برای ورود به حرم با مشکلاتی مواجه شوند.

«منذر ابو الفیلات» مدیر حرم ابراهیمی با محکوم کردن ورود توهین آمیز موشه یعلون به حرم ابراهیمی تاکید کرد: این اقدام که با همراهی شمار زیادی از نظامیان صهیونیست انجام شد، در چارچوب تلاش صهیونیست ها برای یهودی سازی حرم شریف و شهر قدیمی الخلیل است.

مدیر حرم ابراهیمی همچنین تاکید کرد که ورود یعلون و همراهانش به حرم ابراهیمی محکوم و مردود است و احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند.

از سوی دیگر شیخ محمد حسین مفتی قدس و سرزمین فلسطین و خطیب مسجد الاقصی نیز ورود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی در الخلیل را محکوم و براسلامی بودن این مسجد تاکید کرد و گفت مسجد ابراهیمی متعلق به مسلمانان است و هیچ طرفی حق ورود به آن را ندارد و مقامات صهیونیست مسئول این حرمت شکنی ها هستند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: در زمانی که مسجد ابراهیمی بسته است و حتی مسلمانان نیز از ورود به آن و اقامه نماز در آن منع می شوند، افسار شهرک نشینان و صهیونیست های افراطی برای یورش و هتک حرمت به آن رها شده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =