یک عضو هیات مدیره انجمن خدمات گردشگری استان تهران معتقد است که در دوران پسا تحریم شرایط برای ورود گردشگر مناسب شده است: اکنون تقاضا برای تورهای گردشگری 300 درصد افزایش یافته.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اکبر غمخوار در میزگرد " گردشگری در دوران پسا تحریم "  که در کافه خبر برگزار شد، گفت: در دوره قبل واقعا با پوست کلفتی ما بازار گردشگری را حفظ کردیم و بسیاری از شرکتها زیان دیدند اما خوشبختانه الان در نمایشگاه‌ها به ما برای حضور در ایران برای گردشگری و سرمایه گذاری التماس می کنند.

او در مورد آمار افزایش تقاضا گفت: در تورهای سازماندهی شده که تاریخ پرواز، تور لیدر، مسیر بازدید و تعداد افراد مشخص است،  الان 300 درصد افزایش نسبت به دوسال گذشته داریم که بسیار چشمگیر است.

غمخوار ادامه داد: خوشبختانه اکنون برای سرمایه گذار در بخش گردشگری هم تقاضا بالا رفته است چون سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که سود او تضمین بازگشت داشته باشد اما در گذشته اکثرا می ترسیدند.

او گفت: اما الان حضور برای سرمایه گذاری مراکز تفریحی و هتل زیاد شده است.

او با بیان اینکه برای اینکه ایران کشور توریستی شود، باید امکانات لازم را داشته باشد ادامه داد: در افق 1404 که باید 20 میلیون گردشگر را وارد کشور کنیم حداقل 400 هتل کم داریم و باید یک عزم جدی برای بخش خصوصی باشد.

متن کامل این میزگرد در روزهای آینده منتشر می شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =