فرماندار اراک در بازدید از دفتر خبرآنلاین در اراک: نباید عرصه را برای کار خبرنگار تنگ کرد

خبرنگاران و اصحاب رسانه یاران ما درهمه سنگرها بوده و هستند . نباید عرصه را برای کار خبرنگار و اطلاع رسانی با هر نگاه سیاسی تنگ کنیم ، هرکس این گونه رفتار کند اگر نگوئیم خیانت کرده ، ظلم کرده است .

فرماندار اراک در یک دیدار دوستانه به مناسبت روز خبرنگار میهمان دفتر خبرآنلاین در اراک شد .

به گزارش خبرآنلاین دکتر بختیاری در این دیدار صمیمانه ضمن تاکید بر لزوم توجه به حوزه خبر و اطلاع رسانی به ویژه خبرنگاران گفت :خبرنگاران و اصحاب رسانه یاران ما درهمه سنگرها بوده و هستند . وی با اشاره به اهمیت کار مطبوعات در جوامع تصریح کرد : نباید عرصه را برای کار خبرنگار و اطلاع رسانی با هر نگاه سیاسی تنگ کنیم ، هرکس این گونه رفتار کند اگر نگوئیم خیانت کرده ، ظلم کرده است . وی با بیان این که همه تلاش ما بر حفظ تعامل با اهالی رسانه و خبرنگاران است تاکید کرد : من به این کار اعتقاد دارم وهمه ما باید دراطلاع رسانی به جامعه همراه هم باشیم .
فرماندار شهرستان اراک در انتقاد از تغییرات ایجاد شده در برگزاری برنامه های جشن روز خبرنگار گفت : برنامه به هرروی برگزار شد ، اما در این میان کسانی ضربه دیدند که در اجرای مراسم تغییر ایجاد کردند . می توانستند بگذارند برنامه همان جا و به همان شکل برگزار شود . وی حضور برخی از مسئولان به ویژه رئیس کل دادگستری استان را در مراسم روز خبرنگار ،که شنبه شب با تغییر ناگهانی مکان از سالن آفتاب در کلاله در سالن تالار آئینه اراک برگزار شد ، نشانگر روحیه حمایت گرانه و تعامل با مطبوعات دانست و افزود : این همان تامین خواسته آزادی بیانی است که ما و مسئولان به دنبال آن هستیم . این حضور به معنای آن است که مسئولان حامی آزادی بیان و نقد هستند و فرصت را برای انتقاد می دهند ولی انتقادی که سازنده و همراه با راهکار است نه تخریب کنند .
بختیاری فقدان خانه مطبوعات را در استان مرکزی یک خلاء و کمبود جدی در جامعه مطبوعات دانست و ضمن تاکید بر فراهم آوردن امکانات برای یک انتخابات سالم بدون دخالت دستگاه های دولتی برای تشکیل خانه مطبوعات خاطرنشان کرد : به عنوان یک عضو دولت در فرمانداری مرکز استان با تمام توان برای هر رایزنی که لازم باشد آمادگی دارم و از هیچ کاری برای برداشته شدن موانع و فراهم آوردن امکانات برای تشکیل این تشکل صنفی دریغ نخواهم کرد . وی برلزوم حفظ امانت داری در ارائه اخبار تاکید کرد و گفت : آن چه خبرنگار از اظهارات مسئولان ارائه می کند نقل قول مستقیم ، اما ویرایش شده و مطالبی است که به درد جامعه می خورد و این هنری است که تنها یک خبرنگار متعهد از پس آن برمی آید .
فرماندار شهرستان اراک در خصوص مطالب طرح شده در این دیدار پیرامون مصوبه جدید شورای شهر اراک برای کسب وجوه مالی تحت عنوان مال الاجاره ازکیوسک داران بابیان این که بررسی مصوبه از لحاظ قانونی درکمیته انطباق قوانین فرمانداری انجام خواهد شد تصریح کرد : اگر به استناد قانون ایراداتی در این مصوبه باشد حتما این ایرادها برطرف شده وهمچنین تعداد آراء در شورا در رابطه با این مصوبه نیز ارزیابی خواهد شد و اگر اصرار بر اجرای آن در شورا باشد با توجه به اعتراض صاحبان این شغل در اراک موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع می شود .
وی در رابطه با موضوع نامگذاری معابر و میادین و خیابان ها در اراک که به ندرت از اسامی فارسی استفاده شده و در این نشست به عنوان یک انتقاد مطرح شد نیزبا بیان این که اختیار نظارت بر نامگذاری معابر که پیش از این با فرمانداری ها بود به شوراهای اسلامی هر شهر واگذار شده این انتقاد را به جا دانست و افزود : در این استان بزرگانی زیسته و در حیات هستند که به جاست نام این بزرگان برای حفظ ارزش هایشان بر کوچه ، خیابان ومیادین نهاده شود .
دکتر بختیاری در پایان این نشست دوستانه با تقدیر حرکت های فرهنگی خوبی همچون بزرگداشت بزرگان این دیارکه به تازگی شروع شده خاطرنشان کرد : سهم ما از یک استان صنعتی دودزده که از عوارض آلودگی آن هم محروم است فقط دود و دم نیست زنده نگه داشتن نام بزرگان در معابر یکی از همان حداقل هاست که باید رعایت شود .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =