ماجرای ایران دوستی یک خانواده رومانیایی، به بحث داغ رسانه های بریتانیا بدل شده است. اما آنها چگونه به ایران علاقمند شدند؟

4 روز پیش یک خانواده رومانیایی 4 نفره ماشین خود را در اطراف موزه لندن پارک کردند و 2 ساعت به بازدید از موزه پرداختند، وقتی برگشتند با صحنه عجیبی روبرو شدند؛ همه شیشه های ون آنها شکسته شده بود. آنها در ابتدا فکر کردند از ماشین شان دزدی شده است، اما لحظاتی بعد متوجه شدند که پلیس امنیت آنجا به وجود بمب در اتومبیلشان مشکوک شده است؛ روی ون آنها نوشته بود «ایران کبیر».

کریستیان پدر خانواده که از این اتفاق بسیار عصبانی است، می گوید: من به کلانتری رفتم و آنها حتی از من معذرت خواهی هم نکرند، من نمی توانم برای یک معذرت خواهی التماس کنم. اما آنها وارد اموال شخصی من شدند، به اموالم آسیب زدند. من پلیس را به علت کاری که کردند مقصر نمی دانم بلکه به علت اینکه حتی یک معذرت خواهی هم نکردنند، آنها را مقصر می دانم.

کریستیان و خانواده اش که خانه ای در آلمان دارند، با ماشینشان به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده اند، در طول سفرشان به ایران بود که آنها عاشق ایران شدند و تصمیم گرفتند به شکلی برای سفر به ایران تبلیغ کنند. اما چه شد که آنها عاشق ایران شدند؟

سفر به ایران

کریستیان و همسرش زندگی جدیدشان را حدود 5 سال پیش شروع کردند و تصمیم گرفتند به کشورهای مختلفی سفر کنند، اولین مقصد آنها هند بود و در مسیر سفر به هند آنها باید از ایران عبور می کردند، آنها تصمیم داشتند فقط 5 روز در ایران بمانند، اما در آخر 2 ماه در ایران ماندند.

کریستیان درباره سفرش به ایران می گوید: ما در آن زمان نگاه خوب و مثبتی نسبت به ایران نداشتیم، اما در هر صورت به ایران رفتیم، زیبایی ایران و نحوه برخورد مردم با ما باعث حیرتمان شد. تاکنون در هیچ کشوری با ما به این خوبی برخورد نشده بود، ما انتظار دیگری از مردم ایران داشتیم.

از این خانواده وقتی در کرج بودند دزدی می شود، آنها در شرایط سختی قرار می گیرند و در فضای مجازی از مردم کمک می خواهند، بعضی از مردم آنها را به خانه خود دعوت می کنند، بعضی سعی می کنند به آنها کمک مالی کنند این حمایت ها کریستیان را تحت تاثیر قرار داد.

او درباره این موضوع گفت: قبول دارم برای ما در ایران اتفاقات بدی هم افتاد، اما واکنش مردم و مقامات پس از آن فوق العاده بود، مقامات ایرانی ما را به دفتر خود دعوت کردند و از ما عذرخواهی کردند. این چیزیست که در لندن اتفاق نیفتاد. چیزی که برای ما در ایران و انگلیس اتفاق افتاد هر 2 غیرقابل انتظار بود. ما به مردم پیشنهاد می کنیم به ایران بروند و دیدگاهشان را نسبت به ایران خود بسازند.

این خانواده که به خانه 100 ها ایرانی نیز دعوت شده بود از سفرشان به ایران در سال 2013 بسیار خشنود هستند.

گفتنی است کریستیان ترجیح داده فرزندانش را به مدرسه نفرستد او معتقد است فرزندانش در طول سفرهای مختلف آموزش می بینند.

گاردین/ ۷ آگوست ۲۰۱۵ / ترجمه: نیو صدر

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    78 1
    اشتباه معنی کردید
  • بی نام DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    57 0
    طرز برخورد با این نوع توریست ها بسیار مهمتر از توریست هایی است که با تور می آیند. چون اینها بیشتر با مردم در تماس هستند و نگاه دقیقی به فرهنگ ها دارند. از همه مهمتر اینکه تجربیات سفر خود را روی اینترنت یا توسط فیلم و کتاب منتشر می کنند. که اگر منفی بنویسند آبروی ایران می رود.
  • بی نام RU ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    19 23
    سایتشون فیلتر شده تو ایران
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
      10 1
      فیلتر نبود عاقا الکی ننویس
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    21 1
    چرا دروغ ميگيد؟، كجا همه شيشه هاي ون اونا شكسته شده بود؟ فقط يه شيشه كوچك توسط پليي شكسته شده بود چون ميخواستند درب ماشين رو باز كنند، به ماشين مشكوك شده بودند،
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    43 2
    آقا شما چرا خبرا را از روی هم کپی می کنید. اینجام با اشتباه کردید. ایران فوق العاده است این ترجمه درست هست نه ایران کبیر است.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    1 14
    با پول .پوند .وگرنه از ایران چیزی نمی دونند
  • بی نام RO ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    28 3
    یک سوال این خانواده هزینه زندگیشون رو از همین مسافرت در می اورند ؟
  • بی نام US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    15 0
    عجب پس اینا همونایی بودند که عکسشون تو شبکه های اجتماعی بود؟؟ من یادمه اون موقع خیلی ها این زوج رو سرزنش می کردن که چرا ایران اومدند؟ و همین طور بعضی ها مردم رو سرزنش می کردند که باهاشون خوب برخورد نکردند
  • mim IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    16 0
    خیلی خوشحال شدم
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    37 0
    "ایران ایز گریت" معنیش "ایران کبیر است" نمیشه. تو عامیانه خود انگلیسی و آمریکایی ها میشه: "ایران فوق العاده است". یا "ایران عالیه"
  • mim IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    23 2
    کرج کلا مهاجر هست انگار از ایران جداس جدی میگم الان ورداشتن اسمش کردن استان البرز
  • محمد رضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    46 11
    تو رو بخدا اسم ایرانو با یک کلمه عربی بکار نبر بنویس ایران بزرگ مگه چی میشه
    • سروش IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      3 3
      تعصب نتیجه جهل و نادانی است.
  • بی نام US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    33 1
    خیلی ادمای خوبین که باوجود سرقت از اونا در ایران باز به ایران علاقه دارن ما که اگه بودیم میرفتیم پشت سرمون رو هم دیگه نگاه نمکردیم
  • ایمان IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    67 3
    جالبه . مردم ما وقتی به هموطنانشون میرسن پوست از سرشون میکنند . وقتی یه خارجی می بینن انقدر محبت میکنند که باعث میشه فکر های نادرست کنند خخخخخ
  • محمود A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    36 0
    اون کلمه گریت اینجا به معنای کبیر نیست به معنای عالیه ...
  • الکس IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    7 4
    یک خانواده رومانیائی که از کشورهای دسته چندم اروپاست عاشق ایران شده دارید به خودتون مینازید؟؟؟سالیانه هزاران ایرانی عاشق اروپا و غرب میشن و مهاجرت می کنند پس به این چی میگید؟؟؟