روز گذشته رییس سازمان محیط زیست، رییس پلیس پیشگیری ناجا و مسئول دفتر یگانهای ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه مشترکی وضعیت محیط بان ها و ارتقای جایگاه آنها را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رییس پلیس پیشگیری ناجا در جلسه مشترک با سازمان محیط زیست و ستاد کل نیروهای مسلح که در محل سالن جلسات سازمان محیط زیست برگزار شد، خواستار ارتقای وضعیت خدمتی و افزایش شانیت محیط بانان یگان حفاظت از سازمان محیط زیست شد.

سردار محمد شرفی گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که از جمله می توان به دستورالعمل یگان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد که این دستور العمل کار مشترک و بسیار خوبی در جهت تعالی و ارتقای شان محیط بانان می باشد .

این مقام انتظامی ادامه داد: این دستورالعمل تلفیق نظرات سازمان محیط زیست و ستاد کل نیروهای مسلح است و اجرای آن می تواند به اهداف سازمان محیط زیست که همانا حفاظت وصیانت از عرصه های زیست محیطی است، کمک کند. این دستور العمل نقطه عطف و شروع یک کار جدید و خوب است و آن را می توان الگوی مناسبی از کار مشترک خوب و محصول تعامل سازنده دانست.

این مقام ارشد انتظامی قرابت شغلی پلیس و محیط بانان را بسیار نزدیک دانست و گفت : وظیفه پلیس دیدبانی جامعه و وظیفه محیط بان دیدبانی محیط زیست جامعه می باشد به همین لحاظ مجموعه پلیس پیشگیری ناجا تمام توان خود را برای حمایت از این یگان و محیط بانان انجام خواهد داد تا محیط زیست در جغرافیای ایران اسلامی به بهترین وجه برای مردم عزیز و آیندگان حفظ شود.

تلاش سازمان محیط زیست برای ارتقای جایگاه محیط‌بانان

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم در این نشست گفت: تلاش می‌کنیم توانمندی و جایگاه اجتماعی یگان حفاظت و محیط‌بانان را افزایش دهیم و انضباط و سلامت اداری این یگان را با همکاری پلیس پیشگیری ناجا در سطح مناسبی ارتقا دهیم

معصومه ابتکار از تلاش سازمان محیط زیست برای افزایش توانمندی یگان حفاظت این سازمان و ارتقای جایگاه محیط بانان خبر داد و گفت: در ابتدا و در تشکیل یگان حفاظت تردید هایی وجود داشت که با تعامل و همکاری سازنده میان این سه سازمان همه این تردید ها از بین رفت ودستورالعمل یگان حفاظت محیط زیست که ماحصل این تعامل و همکاری است سند بسیار مهم و مبنایی برای خدمت به عرصه های زیست محیطی ایران اسلامی می باشد.

وی افزود: در عرصه جهانی، آمار و ارقام کشته شدگان محیط بان در مقابله با متجاوزین و تخریب کنندگان محیط زیست را نشانگر توجه و اهمیت جهانی به محیط بانان دانست و یکی از کارکرد های دولت ها نحوه اقدام آنها در مقابله با جرائم زیست محیطی می باشد.

وی گفت: مقابله جدی با صدمه زنندگان به محیط زیست نیازمند حمایت از محیط بانان است و ما در سازمان محیط زیست تلاش می کنیم که توانمندی و جایگاه اجتماعی یگان حفاظت و محیط بانان را افزایش دهیم، همچنین تلاش داریم که انضباط و سلامت اداری این یگان را با همکاری پلیس پیشگیری ناجا در سطح مناسبی ارتقا دهیم .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =