دلایلی که هیچ کس را قانع نکرد/ سایپا باید در کرج می ماند

بحث انتقال باشگاه سایپا از استان البرز به تهران و در نتیجه شهرستان اسلامشهر در بین اهالی فوتبال و به ویژه فوتبال دوستان کرجی و استان البرز حائز اهمیت فراوانی است و حالا به دلیل قطعی شدن انتقال فوق باید پیامدهای آن مورد بررسی قرار بگیرد.

اسماعیل حیدر پور- واقعیت این است که مدیریت باشگاه سایپا و مدیران این کارخانه اتومبیل سازی به هیچ وجه نمی توانند دلایل قانع کننده ای پیرامون قضیه فوق بیان کنند و می بینیم که پس از چند روز از این اتفاق، دلایلی که گوشه و کنار مطرح می کنند بیش از هر چیز باعث تعجب و حیرت کارشناسان و عموم مردم گردیده است.

وقتی مدیرعامل باشگاه سایپا در برنامه قدیمی ورزش و مردم با صراحت می گوید ما تنها برای صرفه جویی در هزینه ها مجبور به این انتقال شدیم و بعد هم آماری غیرواقعی ارائه می کند، آنگاه مشخص می گردد که تفکرات دیگری پشت این انتقال بوده که شاید آقایان فعلاً صلاح نمی دانند با صراحت آن را عیان کنند.
رضایی می گوید ما برای هر بازی 50 میلیون تومان به هیات فوتبال استان البرز پرداخت می کردیم و حال باتوجه به این انتقال، چنین مبلغ قابل توجهی برای ما صرفه جویی می شود. در جواب ادعای مدیر عامل باشگاه سایپا باید بگوئیم وقتی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز با صراحت می گوید این آمار و ارقام غیرواقعی و غلط است و اگر کسی چنین ادعایی دارد لطفا بگوید که این پول ها را به حساب چه کسی واریز کرده، معلوم می شود که ماجرا چیز دیگری است. به زعم گل محمدی مدیرکل ورزش استان البرز در هر بازی تنها 25 میلیون تومان از باشگاه سایپا دریافت می شده و حال اگر آقایان چنین ادعایی دارند لطفا شفاف سازی کرده، و حتی ما حاضریم پای نهادی نظارتی را به این قضیه باز کنیم تا معلوم شود این همه پول کجا هزینه شده است؟!
نکته مهم دیگری که باید به آن با دقت بیشتری توجه نشان داد تناقص در رفتار دوستان سایپایی و ابهام در آماری است که آقایان ارائه کرده اند.
در واقع وقتی صحبت از صرفه جویی در هزینه ها می شود و چنین از اختلاف بین 50 میلیون تومان و 25 میلیون تومان می گویند، کسی نمی تواند حضور جواد نکونام را به عنوان گرانترین بازیکن فعلی لیگ در ترکیب سایپا را توجیه کند. واقعا کجای این کار صرفه جویی است که می بینیم سایپا با روی خوش نشان دادن به بازیکنان گران قیمت نظیر جوادنکونام، علی رضا رضایی و... ادعای صرفه جویی در هزینه های جاری خود می کند؟
ابهامات قضیه فوق وقتی بیشتر می شود که می بینیم در بخش دیگری از ادعای مدیرعامل سایپا، به فاصله دور شهر کرج و سخت بودن شرایط رفت و آمد بازیکنان اشاره شده اما همین بازیکنان و مربیان قرار نیست هیچ گونه سختی راه را برای حضور در ورزشگاه اسلامشهر احساس کنند! آیا رفت و آمد از تهران به کرج سخت تر و وقت گیرتر است یا رفت و آمد به اسلامشهر...؟
اینها تنها چند ابهام مهم در مورد ادعای مدیرعامل سایپا در مورد انتقال این باشگاه از استان کرج به تهران است. حالا این وسط بحث 10 سال سرمایه گذاری مادی و معنوی استان البرز و شهر کرج برای سایپا و حمایت پرشور فوتبال دوستان این منطقه بماند. اما ای کاش آقایان شهامت باز کردن واقعیت ها را آن طور که پشت پرده آن وجود دارد، داشتند برای توجیه کار غیر اصولی صورت گرفته بی دلیل آمارهای غلط را به خورد مردم می دادند.
در این زمینه باز هم خواهیم گفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =