افزایش تعداد فوت شدگان در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار واحد خبر صداوسیمای مرکز استان گفت: با شروع فصل تابستان و اشتیاق تعدادی از هموطنان به شنا در دریاچه ارومیه، دریاچه های پشت سدها، کانالهای روباز و رودخانه ها، متاسفانه تعداد 12 نفر از هموطنان عزیز جان خود را از دست داده اند .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار واحد خبر صداوسیمای مرکز استان گفت: با شروع فصل تابستان و اشتیاق تعدادی از هموطنان به شنا در دریاچه ارومیه، دریاچه های پشت سدها، کانالهای روباز و رودخانه ها، متاسفانه تعداد 12 نفر از هموطنان عزیز جان خود را از دست داده اند .

امیر عباس جعفری به تعداد فوت شدگان و مصدومین ناشی از شنا در مراکز ذکر شده در مقایسه با سال 93 نیز اشاره کرده و افزود: در 4 ماهه اول سال جاری تعداد 12 نفر فوتی و 36 نفر نیز مصدوم گزارش شده است که در سال قبل در مدت مشابه تعداد 11 نفر فوتی و 16 نفر مصدوم گزارش شده بود.

وی با توجه به خاطرات تلخ و ناگواری که به مردم شریف استان و مسافران سایر استانهای کشور در اثر شنا در محل هایی که نباید شنا کنند بوجود می آید، از آنها خواست وسوسه به ظاهر آرام و زیبای دریاچه های پشت سدها را نخورده و خطرات متعدد و پنهان این محل ها را بسیار جدی بگیرند.

جعفري یادآور شد: وزن بدن انسان نسبت به آب های شیرین سنگین تر بوده و درنتیجه احتمال غرق شدن در این گونه آب ها بیشتربوده، و سردی آب ها هم مورد دیگری است که شناگران را با افت دماي بدن و مسایل ناشی از آن مواجه می کند.

مدیر کل مدیریت بحران به موضوع شنا در کانال های آب ها هم اشاره کرده و گفت: وجود جریان تند و شدید آب ، بتنی بودن بستر کانال ها و نیز خاکی بودن بستر کانالها نیز، می تواند بصورت باتلاق و دامی برای غرق شدن شناگران باشد.

وی بر رعايت توصیه های ایمنی در خصوص شنا در رود خانه ها نیز تاکید نمود و اضافه کرد: رود خانه ها بدلیل جریان شدید آب در پایین سطح ، به ظاهر آرام و به شدت خطرناک می باشد،زیرا وجود صخره ها و سنگ های کوچک و بزرگ در بستر رودخانه ها، می تواند شناگران ماهر و قوی را نیز مصدوم، بیهوش و دچار حادثه غرق شدگی کند.

جعفری اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی،آموزش و اطلاع رسانی لازم توسط مردم، اصحاب قلم و رسانه ملی، ان شاالله هیچ وقت شاهد حوادث تلخ و ناگواری مانند غرق شدگی و سایر بلایای طبیعی و انسان ساخت و تلفات و خسارات ناشی از آن در استان و کشور نباشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =