مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تشکیل 36 مورد پرونده تخلف در زمینه دفن زباله در استان خبر داد و بر لزوم توجه بیشتر به ایجاد کارخانه بازیافت و تفکیک از مبدا پسماند دراستان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ، شهرام احمدی 13 مردادماه در شورای حفاظت کیفی زاینده‎رود، با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند و ارائه عملکرد محیط زیست در این خصوص، افزود: در چهارماهه اول امسال 223 پایش دفن زباله و 29 مکان یابی دفن زباله انجام شد که برای 44مورد اخطار صادر شد.
وی اظهارکرد: اکنون 36 مورد پرونده تخلف در این زمینه در مراجع قضایی وجود دارد که 12مورد آن در چهارماهه اول امسال ارجاع شده‌اند.
احمدی با اشاره به ماده 7 قانون پسماند، تصریح کرد: طبق این قانون تولیدکننده متولی مدیریت پسماند ویژه صنعتی و عفونی است، همچنین پسماندهای عادی نیز با توجه به مکان بر عهده شهرداری، دهیاری و بخشداری‎ها است.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون پسماند وزارت بهداشت و محیط زیست مسئول نظارت مدیریت پسماند هستند که محیط زیست تمامی مکان‎های دفن پسماند استان را پایش می‎کند.
به گفته وی، با توجه به شرایط توپوگرافی جغرافیای استان و شیب بالای زمین در راستای مکان یابی مناسب دفن پسماند باید توجه بیشتری به ایجاد کارخانه بازیافت و تفکیک از مبدا پسماند شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =