برگزاری دهمین نشست از سلسه نشست‌های "کتاب‌خوان" کشور در اصفهان

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان از برگزاری نخستین نشست‌ «کتاب‌خوان» استان اصفهان و دهمین نشست از سلسه نشست‌های «کتاب‌خوان» کشور در ۲۲ مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، بهروز صادقی در جمع خبرنگاران با توجه به برگزاری نخستین نشست «کتاب‌خوان» در اصفهان که دهمین نشست از سلسه نشست‌های کشور است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «کتاب‌خوان» عنوان نشست‌هایی است که در راستای به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه‌‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان چشم‌انداز نهایی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان را توسعه رفتار مدنی و نهادینه کردن عادت به مطالعه در میان عموم جامعه و در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و جمع‌های خانوادگی برشمرد و ابراز داشت: آشنایی عموم مردم با چرایی و شیوه‌های مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ‌سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی مردم از جمله سیاست‌های مدنظر در این طرح است.

وی با اشاره به اهداف مهم طرح کتاب‌خوان در سراسر کشور ادامه داد: ایجاد عادت به مطالعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمد‌سازی کتابداران از طریق مطالعه، و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب از اهداف مهم این طرح است.

صادقی در ارتباط با نحوه برگزاری این‌نشست‌ها بیان داشت: در این نشست‌ها کتابداران، نویسندگان، فعالان حوزه کتاب مانند خبرنگاران و اهالی رسانه، اعضای کتابخانه های عمومی مانند اعضای کانون‌های ادبی، اعضای کانون‌های مطالعاتی، اعضای کتابخوانکتابخانه‌ها حضور دارند و سایر علاقه‌مندان از شخصیت‌های مرجع فرهنگی هنری ماند بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران، شخصیت‌های دینی، علمی، سیاسی، و تمام علاقه‌مندان، و افرادی که تمایل به ارائه معرفی کتاب دارند نیز از دیگر شرکت‌کنندگان خواهند بود.

گفتنی است نخستین نشست کتاب‌خوان استان اصفهان که دهمین نشست از سلسله نشست‌های کشوری این طرح است در تاریخ ۲۲ مردادماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =