مدیرعامل قطار شهری کرج گفت: شرایط جدید قرارداد اتمام پروژه قطار شهری در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و تا هفته آینده به پیمانکار ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایسنا: مهندس علی‌اصغر همتی افزود: پس از جلسه شورای قطار شهری کرج تصمیم بر این شد تا شرایط جدیدی تدوین شده و با تاکید بر زمانبندی اتمام پروژه به پیمانکار ابلاغ شود.
وی افزود: جزئیات قرارداد جدید در حال تکمیل است و ابتدای هفته آینده به پیمانکار ابلاغ می‌شود تا ظرف مدت 15 تا 20 روز تصمیم خود را جهت ادامه یا انصراف از ادامه تکمیل پروژه به سازمان قطار شهری اعلام کند.
همتی تصریح کرد: مهم‌ترین بند قرارداد جدید تاکید بر زمانبندی سه ساله است که براساس آن پیمانکار باید حداکثر تا اواسط سال 97 فاز یک پروژه قطار شهری کرج را به بهره‌برداری برساند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج ادامه داد: در صورت انصراف شرکت سابیر از ادامه کار مراحل قانونی مناقصه انجام خواهد شد و این پروژه به پیمانکار دیگری واگذار می‌شود.
وی در پایان گفت: مهم‌ترین مساله مترو کرج بحث مالی است که خوشبختانه با اعتبار هزار و 650 میلیارد تومانی که از ناحیه فروش اراضی شهرداری کرج به این امر اختصاص یافته است در صورت توانایی جذب این اعتبار توسط پیمانکار، فاز اول مترو بدون مشکل مالی راه اندازی خواهد شد.
از آغاز عملیات اجرایی طرح قطار شهری کرج بیش از یک دهه می گذرد و برغم اینکه تاکنون چند بار وعده راه اندازی خط دو این قطار در رسانه ها اعلام شده اما تحقق آن کماکان با اگر و اما مواجه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =