آموزشهای فنی و حرفه ای راهگشای اشتغال است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان اظهار داشت : آموزشهای فنی و حرفه ای راهگشای اشتغال است

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین ، حجت الاسلام والمسلین شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، در دیدار با مسئولین و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان به مناسبت هفته مهارت و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای با تبریک این هفته به تلاشگران عرصه مهارت آموزی گفت : از مهمترین مشکلات کشور بیکاری است و آموزشهای فنی و حرفه ای راهگشای اشتغال است.
نماینده ولی فقیه در استان ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به مردم را یک عبادت خواند و تصریح کرد : اینکار خدمت بسیار بزرگی است زیرا شما نیروهای ماهری را تربیت می کنید که به کار و تلاش جهت کسب روزی حلال می پردازند بنابراین شما نیروهای مقدسی می سازید.
حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با تاکید بر ضرورت تقوا و خداترسی در همه افراد جامعه خاطر نشان ساخت :" باید در کنار آموزشهای مهارتی ، به افراد تقوا و خداترسی را نیز آموخت تا یک نیروی با تقوی و خدا ترس تحویل جامعه داده شود که اگر اینکار را انجام دهید کار شما بهترین کار در کشور خواهد بود و بزرگترین خدمت را به جامعه کرده اید زیرا هم فن و هنر را یاد داده اید و هم اخلاق و دین و خداشناسی را. "
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین خواستار توجه بیشتر به روستاها گردید و بیان داشت : " سعی کنید کار را بیشتر به روستاها بکشانید تا هم مهاجرتها کاهش یابد و هم از ظرفیتهای اشتغال در روستاها بهره برداری مفید گردد."
حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به ایجاد زمینه های جدید اشتغال در استان یادآور شد : " با این زمینه های خوبی که در استان در حال ایجاد است ، وظیفه فنی و حرفه ای بیشتر احساس می شود زیرا تربیت نیروی کار ماهر بر عهده فنی و حرفه ای خواهد بود . "
ایشان در ادامه حمایت مسئولین از آموزشهای مهارتی و تقویت این آموزشها در استان را خواستار شد و افزود : خداوند به همه کارها عنایت می کند به شرط آنکه با اخلاص باشد و رنگ دین داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه به اهمیت کار و خودکفایی در اسلام اشاره کرد و گفت : " پیامبر اکرم (ص) فرمود : سه صوت است که پرده ها را می درد و به پیشگاه خداوند می رسد : اول صدای قلم علما که روی کاغذ کشیده می شود ، دوم صدای پایکوبی مجاهدین راه حق و سوم صدای چرخ ریسی زنان پاکدامن و با ایمان "
در این دیدار همچنین ابراهیم محمودی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه عدم دارا بودن تخصص و مهارت لازم در اغلب جوانان جویای کار ، عامل اصلی بیکاری و عدم ایجاد اشتغال پایدار است ، تاکید کرد باید با تمام توان زمینه ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای را فراهم آوریم که با اینکار هم نرخ بیکاری کاهش چشمگیری خواهد یافت و هم زمینه ایجاد اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.
وی افزود : نیروی انسانی بازار کار باید بگونه ای تربیت شود که قادر باشد علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور تبدیل كند و براي رسيدن به اين منظور طرح بازار تا بازار به اجرا درآمده است تا بتوانيم به صورت عيني و ملموس و ارائه آموزش در محیط کار واقعی و یا شبیه سازی شده جوانان جوياي كار را با بازار كار آشنا نماييم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان تصریح کرد : از ابتدای سال 94 تاکنون 293 حرفه آموزشی در قالب 499 دوره آموزشی در بخش های مختلف به مخاطبین آموزشهای فنی و حرفه ای استان ارائه گردیده است .
وي به طرح آموزش مشاغل خانگي اشاره كرد و افزود: در این دوره های آموزشی به 955 نفر معادل 117000 نفر ساعت آمنوزشهای مهارتی ارائه گردیده است.
وی همچنین ارائه آموزشهای مهارتی به 116 نفر از معتادین بهبود یافته ، انعقاد تفاهم نامه های مختلف آموزشی را از دیگر فعالیتهای اداره کل از ابتدای سال 94 بر شمرد.
محمودی با اشاره به ارائه آموزشهای مهارتی از طریق بخش خصوصی گفت : در حدود 261095 نفر ساعت آموزش از طریق 69 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در سطح استان نیز در چهار ماهه اول سالجاری ارائه گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =