۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸

جلسه بررسی مسائل ومشکلات میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دامغان با حضور فرماندار،نماینده و مدیر کل میراث فرهنگی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین ، جلسه بررسی مسائل میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دامغان صبح روز پنجشنبه مورخ 8 مرداد ماه به ریاست علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان و با حضور دکتر عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ،حسین بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی استان وسایر مدعوین در محل فرمانداری تشکیل شد .
مبحث ابتدایی این جلسه در خصوص اصلاح طرح گردشگری بنای پیر علمدار بود که با عنایت به در خواست شهرداری دامغان برای اصلاح طرح گردشگری مقرر گردید مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هماهنگی لازم جهت حضور گروه مشاوران طرح جهت بررسی میدانی طرح و مساعدت با شهرداری معمول نماید.
مبحث بعدی جلسه در خصوص کاروانسرای شاه عباسی بود که با عنایت به موافقت رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با واگذاری بلند مدت کاروانسرای شاه عباسی دامغان بصورت بلند مدت (14سال) برای بازسازی و بهره برداری به شهرداری دامغان ، مقررشد مدیر کل میراث فرهنگی استان جهت حضور آقای پیوندی رییس صندوق احیا سازمان میراث فرهنگی کشور طی هفته آینده در دامغان جهت بازدید از مجموع های مورد نظر و اخذ موافقت با ترک تشریفات واگذاری کاروان سرای شاه عباسی و خانه های ابراهیمی و میر رحیمی به شهرداری دامغان اقدام نماید .
همچنین مقررشد اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان مساعدتهای لازم با شهرداری دامغان در بازسازی مجموعه های مذکور با در اختیار قرار دادن مصالح و مرمت های اضطراری و... معمول نماید.
در این جلسه همچنین مقرر گردید جهت کمک به تبلیغات و اطلاع رسانی برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان در شهریور ماه سالجاری مبلغ 30 میلیون تومان اداره کل میراث فرهنگی فرهنگی وگردشگری استان به شهرداری دامغان کمک نماید.
مصوبه دیگر این جلسه در خصوص مجموعه چشمه علی بود که با عنایت به کمبود امکانات رفاهی در مجموعه چشمه علی و گلایه مراجعه کنندگان از این موضوع، مقرر گردید تا زمان احداث واحدهای تجاری و خدماتی جدید بر اساس طرح مصوب مجموعه ، اقدامی از سوی اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان برای تخریب واحدهای تجاری موجود صورت نپذیرد.
در ادامه جلسه شهرداری امیریه اعلام آمادگی نمود که برای بازسازی بنای قلعه 200میلیون تومان اختصاص دهد که در این خصوص مقررشدمبلغ 200میلیون تومان نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان به این موضوع اختصاص یابد.
فرهنگی و گردشگری شهرستان انجام خواهد شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =