وقتی در محرومترین استان ایران، مرگ و میر مادران در هنگام زایمان به صفر می رسد

بخشدار بخش مرکزی نیکشهر به همراه اعضای شورای شهر و معتمدان محلی این شهر از زحمات پزشکان در راستای ترویج زایمان طبیعی قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرگ و میر مادران باردار یک عامل مهم جهانی در ترسیم شاخص های بهداشتی و درمانی هر کشور و منطقه است که بیمارستان 22 بهمن نیکشهر در سال گذشته توانست با پایبندی به تعهدات اخلاقی و انسانی خویش علی رغم افزایش چشمگیر موالید، مرگ و میر مادران را به صفر برساند.

در همین راستا، محمد بلوچزهی، بخشدار بخش مرکزی نیکشهر به همراه مسئولان شهری برنامه این هفته «پنج شنبه‌های دورهمی» خود در بیمارستان 22 بهمن شهرستان نیکشهر برگزار کردند تا از نام آوران بخش سلامت شهرستان که در عرصه ملی حائز رتبه برتر «ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران» شده‌اند، تجلیل کنند.

براساس این گزارش بخشدار بخش مرکزی نیک شهر به همراه جمعی از فعالان فرهنگی،اجتماعی و معتمدان محلی ضمن قدردانی از تیم سلامت پای درددل‌های خانم دکتر پویا‌مقدم نشستند.

محمد بلوچزهی درباره این رتبه ملی توضیح داد: کسب رتبه برتر « ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران» بیمارستان 22 بهمن نیکشهر در عرصه ملی از آن جهت حائز اهمیت است که این بیمارستان برخلاف خالی بودن52 درصدی چارت نیروی انسانی آن و فقدان امکانات درمانی مناسب موفق به کسب این مقام در سطح کشور شده‌است.

بلوچزهی همچنین تأکید کرد : البته نباید از یاد برد که ضریب مرگ و میر مادران باردار به‌دلیل فقر فراوان در خانواده‌های این شهرستان و آمار بالای سوء تغذیه،فشار خون و... در بین مادران شانس این مرگ و میرها را به نسبت مناطق برخوردار بسیار بالاتر خواهد برد که موفقیت در چنین شرایط و وضعیتی بسیار حائز اهمیت است.

در این مراسم علاوه بر قدردانی از خانم دکتر پویا‌مقدم از دکتر علی رضا دادگر رئیس بیمارستان و دکتر بقایی رئیس شبکه بهداشت و درمان نیز قدردانی شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =