در خبرها آمده بود اعضای محترم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج چند روز پیش لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر تخصیص اعتبار برای تجلیل از خبرنگاران در روز خبرنگار را تصویب نکردند.

علیرضا ریحانی / خبرآنلاین البرز، براین اساس خبرگزاری مهر در اقدامی جالب و مطابق با اصول حرفه ای خبر و خبررسانی، اسامی مخالفان و موافقان این لایحه را برای آگاهی افکار عمومی درج و منتشر کرده است که به شرح زیر است.
مخالفان: سعید مصطفایی، مصطفی سعیدی سیرایی، محمدصادق باغستانی، بهنام محمودی، محمد علی بخشی، مجید کاویانی.
موافقان: مریم قهرمانی، فاطمه اسکندری، علی حاج کاظم، سعید فیروزگاه و غفور قاسم پور.
حال، ما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ رسانه های البرز، جز این که بگوییم اعضای محترم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج مچکریم، آیا کار دیگری می توانیم انجام دهیم.
البته به زعم ما این لایحه و مخالفت با آن کمی تا قسمتی به شرح بیشتر نیاز دارد و باید برای پیشگیری از هر نوع تبعیض و حق کشی سلسله مراتب این قدردانی رعایت شده و طبقه بندی و درجه بندی شود.
به عبارت دیگر یک مچکریم تقدیم به شهرداری که این لایحه را به شورا ارایه داد و دو تا مچکریم برای اعضایی که با این لایحه موافقت کردند و سه تا و یا یک عالمه و بی نهایت مچکریم نثار اعضایی که با آن مخالفت کردند.
بطور قطع و یا دستکم به احتمال زیاد این پرسش در ذهن بسیاری نقش بسته است که بی نهایت مچکریم یعنی چه، چرا مخالفان این لایحه باید به قول اهالی فضای مجازی این همه لایک بگیرند؟ دست برقضا نکته همین است که با اندک توضیحی، رفع ابهام خواهد شد.
اجازه بدهید یک بار دیگر موضوع را مرور کنیم، پس از شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا به دست طالبان، هر سال مصادف با هفدهم امرداد که به عنوان روز خبرنگار نامیده شده، در این روز از اهالی خبر و رسانه در سراسر کشور تجلیل می شود، کاری که در میان اغلب حرفه ها و صنف های دیگر هم رایج است.
با این حساب شهرداری کرج برای تامین بودجه این تجلیل، لایحه ای به کمیسیون فرهنگی شورا ارایه داد و پنج عضو این شورا نیز با آن موافقت کردند، پس قدردانی و یک مچکریم برای آنها کافی است چراکه بالاخره بعد از یک سال به فکر خبرنگاران و اهالی خبر مرکز استان یعنی کلانشهر کرج افتاده اند.
ولی اما، اصل موضوع به مخالفان این لایحه باز می گردد و هزاران لایک باید برای آنها زد، چرا که این شش عضو شورا ی کرج نشان دادند که امانت داران خوبی هستند و چقدر دلشان برای حقوق عمومی و بیت المال می سوزد و حتی با تجلیل از خبرنگاران و اهالی رسانه آنهم حتی سالی یک بار موافقت نمی کنند.
بنابراین باید از این شش عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از ته دل سپاسگزاری کرد که با مخالفت خود در مورد تخصیص اعتبار برای تجلیل از اهالی رسانه این کلانشهر در هفدهم امرداد یعنی روز خبرنگار، این چنین مانع حیف و میل منابع عمومی و بیت المال شدند.
ناگفته پیداست که با این میزان دقت و حساسیت از سوی این اعضا، دیگر حتی ریالی از اعتبارهای شهرداری کرج که به حق از آن مردم و شهروندان این کلانشهر است، پس و پیش نخواهد شد، یعنی این اعضا وقتی با تجلیل از اهالی رسانه مخالفت می کنند به طریق اولا چنین اجازه ای را به هیچ کس و هیچ مقام و هیچ نهادی نخواهند داد.
البته از جزییات مورد بحث اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج چیز زیادی به بیرون درز نکرده، اما می توان حدس زد که مخالفان این لایحه با این استدلال که مگر اصحاب رسانه چه گلی به سر شهر زده اند که مورد تجلیل قرار گیرند، تجلیل از خبرنگاران واجب است یا آسفالت آن محله محروم، این واجب است یا فضای سبز، اصلا چه دلیلی دارد که سالی یک بار از خبرنگاران تجلیل شود و ....
راستش، ماجرای این واجب است یا آن واجب است را می توان خیلی بیشتر از این ها ادامه داد که در حوصله این نوشته نمی گنجد، بنابراین به همین اندک بسنده کرده و باز اعلام می کنیم که اعضای کمیسیون فرهنگی شورا مچکریم، البته اعضای مخالف لایحه تجلیل از خبرنگاران، از شما خیلی بیشتر مچکریم.
البته گفتنی های بیشتری درباره تجلیل از خبرنگاران، روز خبرنگار، لوایح پیشنهادی شهرداری کرج به شورای اسلامی این کلانشهر و بطور کلی انواع موافقت ها و مخالفت ها و ... وجود دارد که آن را به روزهای آینده موکول می کنیم، مچکریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =