۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نجات هامون از خشکسالی یک قضیه فرامنطقه ای است و همکاری ملی و بین المللی می خواهد گفت: تالاب هامون اهمیت زیادی برای دو کشور ایران و افغانستان دارد.

به گزارش ایسنا؛ علی اوسط هاشمی بیان کرد: در سطح ملی و استانی کارگروه های مختلفی برای نجات هامون گرفته شده و محیط زیست کشور و دستگاه دیپلماسی بصورت جدی پیگیر این قضیه هستند.

وی همچنین از رایزنی های مناسب ایران با کشور افغانستان در خصوص پیگیری حق آبه تالاب هامون نیز خبر داد و گفت: سفرهای منطقه ای به کشور افغانستان در این رابطه همچنان ادامه دارد.

هاشمی گفت: در همین راستا به منظور نجات هامون اختصاص حق آبه به میزان 600 میلیون متر مکعب در سال در راستای احیای هامون کوچک در فاز های مختلف با پهنه های 700 هکتار و 300 هکتار و همچنین بازگشایی برخی از انهار و لایروبی آنها در سطح بین المللی، منطقه ای و استانی مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید فراوان و مجدد در خصوص اهمیت احیای تالاب هامون گفت: رویکرد کنونی در بحث احیای تالاب هامون ایجاد شرایط زیست مناسب است که منتج به ماندگاری مردم گردد .

وی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که ناهماهنگی و ناسازگاری در خصوص احیای هامون جایی ندارد و هم افزایی دستگاههای اجرایی بلحاظ علمی و هم مدیریتی و مالی الزامی است و هیچ دستگاهی جدای از رویکرد واحد نباید کار کند و مانند حلقه های یک زنجیره باید در هم تنیده و منسجم باشند .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =