آغاز جشنواره جهانی جام تموز آشوریان در ارومیه

پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان 'جام تموز' با حضور نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان و ورزشکاران شرکت کننده داخلی و خارجی در ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبر آنلاین آذربايجان غربي ، در این جشنواره که آیین افتتاحیه آن شامگاه سه شنبه برگزار شد، 250 ورزشکار از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز و ارومیه در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه به مدت یک هفته با هم به رقابت می پردازند.
پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در شش رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی مردان و زنان برگزار می شود.
علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه این جام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حمایت از برگزاری جام تموز طی 15 سال گذشته نشان داده اقلیت های مذهبی و دینی جایگاه خاصی در ایران دارند و از حقوق مساوی شهروندی برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: جشنواره جام تموز هر ساله به صورت بین المللی و با حضور آشوریان سراسر جهان به میزبانی شهر ارومیه برگزار می شود و این رویداد فرهنگی ورزشی نشانگر وجود صلح و آرامش زیر سایه نظام جمهوری ایران است.
وی افزود: بسیار خوشحالم که در یک ماه اخیر شاهد برگزاری چندین رویداد فرهنگی ورزشی اقلیت های دینی شامل مسابقات باشگاه های ارامنه کشور، آیین مذهبی زرتشتیان در تخت سلیمان و مراسم سالیانه زیارت قره کلیسا با حضور هزاران نفر از پیروان ادیان مختلف در استان بودیم.
رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این مراسم گفت: جام تموز از 15 پیش با همت نماینده آشوریان در مجلس و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت بین المللی در حال برگزاری است.
استنلی سیمونز اظهار کرد: تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.
وی گفت: اکنون در شرایطی که منطقه خاورمیانه در آتش تفرقه و افراط گرایی گرفتار شده و اقوام و مذاهب مختلف که سالها به صورت مسالمت آمیز در کنار هم می زیستند، دچار مشکلات جدی شده اند، پیروان ادیان مختلف در امنیت کامل در ایران زندگی می کنند.
سیمونز افزود: برگزاری جام تموز در ایران به نوعی خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان و به نمایش گذاشتن نعمت آزادی و استقلال برای اقلیت های دینی به شمار می رود که می تواند الگویی برای دیگر کشورهای منطقه محسوب شود.
جام تموز آشوریان از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه آغاز شده و مدت 15 سال است به صورت بین المللی و با حضور تیم های خارجی برگزار می شود.
آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و پیروان ادیان مختلف است که آشوریان نیز بخشی از آنها هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =