استاندار گیلان: فضاهای مناسب برای اقامه نماز مسافران فراهم شود

استاندار گیلان با اشاره به حضور گردشگران در تمامی طول سال در این استان گفت: باید نهادهایی همچون شهرداری، فضاهای مناسب برای اقامه نماز در اماکن عمومی در محدوده شهری و پارک ها را برای مسافران فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري گيلان ، دکتر محمدعلی نجفی روز سه شنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان برگزارشد افزود: گیلان جزو استان های گردشگرپذیر است و همواره به اندازه جمعیت استان و بلکه بالاتر، مهمان در طول سال داریم از اینرو ، باید مساجد و فضاهایی برای انجام این فریضه الهی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت انجام فریضه نماز و تاثیر آن رفتارهای فردی جوانان و تاثیر آن بر اجتماع ادامه داد: باید از فناوری های نوین که بیشتر مورد پذیرش جوانان است، در این امر بهره بگیریم.
دکتر نجفی ساخت مساجد در محلات مختلف شهرستان های استان را حائز اهمیت دانست و گفت: در مسکن مهر، ساخت مسجد غفلت شده بود که در حال حاضر موظف شدند قبل از تحویل واحدهای مسکن مهر، مسجد در این فضاها ساخته شود.
نماینده عالی دولت تصریح کرد: سال گذشته حدود 30 میلیارد ریال برای تجهیز و مرمت نمازخانه ها و مصلی های استان اختصاص داده شد که امیدواریم بتوانیم این بخش های فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه را بیش از پیش فعال کنیم.
استاندار گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر زمینه سازی حضور تمامی اقشار مختلف مردم در نمازهای جماعات تاکید و خاطرنشان کرد: باید مدیریت بخش مساجد را در اختیار مردم بگذاریم تا حضور مردم را با قوت هرچه تمامتر در نمازهای جماعات شاهد باشیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =