استاندار سمنان : با تمام امکانات داخل و خارج استان باید برای فعال کردن واحدهای تولیدی تلاش نمود

استاندار سمنان در جلسه ستاد جلب و جذب سرمایه گذاری در استان سمنان که با حضور جمعی از مدیران استان در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت : با تمام امکانات در داخل و خارج استان باید برای فعال کردن واحدهای تولیدی تلاش مضاعفی انجام پذیرد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین وی افزود : 20 واحد تاثیر گذار و مهم با هماهنگی دستگاههای اجرایی مربوطه و فرمانداریها در ستاد حمایت از سرمایه گذاری شناسایی و با اولویت بندی مسائل و مشکلات آنان برطرف می گردد .
مهندس وکیلی گفت : واحدهای مهم که در توسعه استان تاثیر گذار هستند باید تعیین و همه دستگاهها تلاش کنند فعالیت این واحدها عملیاتی شود .
ایشان با تاکید بر حفظ سرمایه گذاری موجود در استان گفت : با شناسایی دقیق و مناسب تعداد واحدهایی که مشکلات مهمی در بخشهای مختلف دارند باید بستر رفع مشکلات این واحدها در ستاد حمایت از سرمایه گذاری فراهم گردد .
استاندار سمنان اشتغالزایی ، صادرات محور بودن ، موثر در توسعه ، داشتن سرمایه گذاری مناسب ، داشتن ارتباط با دیگر صنایع را از اولویتها و محورهای شناسایی صنایع برتر برای حل مشکلات آنان برشمرد .
وی افزود : اگر ما بتوانیم در سالجاری در استان 20 واحد تولیدی موثر و برتر را بررسی و مشکلات آن را حل کنیم و بتوانیم از منابع داخلی و مجموعه صندوقها و منابع خارج از استان کمک و مساعدت بگیریم کار بسیار مهمی در استان اتفاق استفاده است
وی همچنین بر شناسایی و معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای مهم استان در بخشهای مختلف از صنعت و معدن ، گردشگری تاکید کرد و افزود : باید اطلاعات کافی ، جامع ،دقیق و با ارائه پیشنهاد برای سرمایه گذاران از ظرفیتها و پتانسیلها مشخص و توان استان در امر سرمایه گذاری تعیین تا بتوانیم با معرفی مناسب در جلب و جذب سرمایه گذاری به صورت موفق عمل کنیم .
مهندس وکیلی با اشاره به توافقنامه هسته ای گفت : همه کشور پس از دوران تحریم به دنبال جلب و جذب سرمایه گذار هستند استان سمنان هم باید اقدامات و بسترهای لازم را برای استفاده مناسب از این دوران در جلب و جذب سرمایه گذاری اتخاذ نماید .
وی گفت : شرایط ایجاد شده در کشور نسبت به گذشته بعد از توافقات هسته ای متفاوت شده امروز شاهد حرکتهای جدید در امر سرمایه گذاری هستیم .
ما هم باید خودمان را برای حرکتهای جدید در جلب و جذب سرمایه گذاری آماده کنیم شرایط موجود را رصد کرده و مسائل استان را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم از فضای جدید برای جذب سرمایه گذاری و رشد و توسعه استان سمنان بهره گیری کنیم .
استاندار سمنان همچنین بر شناسایی منابع مالی در سطح داخل و خارج از استان برای سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی موجود ، ارتباط موثر با سرمایه گذاران و علاقمندان به سرمایه گذاری در هر شهرستان برای جلب آنها جهت کمک به واحدهای نیمه فعال و بالا بردن ظرفیت تولید ،استفاده از نقطه نظرات بخش خصوصی در بحث جلب و جذب سرمایه گذاری و تلاش وافر مسئولین و فرمانداران برای جلوگیری از تعطیلی یک واحد که می تواند مسائل اجتماعی و تشدید بیکاری را در جامعه افزایش دهد ، تاکید کرد .
همچنین در این جلسه گزارشی از سوی مدیر کل اقتصادی و دارایی در خصوص تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ، طرحها ، برنامه ها و پیشنهادات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جلب سرمایه گذاری ارائه گردید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =