امسال با وجود کاهش 19 درصدی کل سرقت‌های استان اما شاهد افزایش 34 درصدی در جیب‌بری و افزایش سرقت محموله‌ها بوده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، رسول النقی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 511 فقره پرونده جعل و کلاهبرداری در استان وجود دارد که عدم رعایت مراحل و روند قانونی و ضوابط معاملات و مراوادت رسمی بین افراد جامعه، نبود سیستم نظارت بر ثبت شرکت‌ها، توزیع سیم کارت‌های بی‌هویت، سهولت افتتاح حساب‌های بانکی و ثبت شرکت‌های تجاری، ناکارآمدی روش‌های احراز هویت در ادارات ثبت املاک، طمع‌ورزی، معاملات وسوسه‌انگیز و نیز از بین رفتن قبح کلاهبرداری از عوامل افزایش کلاهبرداری است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین به آمار چهار ماهه امسال سرقت در استان اشاره کرد و گفت: امسال با وجود کاهش 19 درصدی کل سرقت‌های استان اما شاهد افزایش 34 درصدی در جیب‌بری و افزایش سرقت محموله‌ها بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال در بیشتر زمینه‌ها مثل اماکن خصوصی با 25 درصد، داخل و قطعات خودرو با 26 درصد، کشوزنی 11 درصد، مغازه 18 درصد و احشام با 19 درصد، شاهد کاهش سرقت در استان بودیم.
النقی‌پور با اشاره به اینکه یک هزار و 457 نفر سارق و مالخر در سال 94 دستگیر شده‌اند افزود: در این باره یک هزار و 78 نفر از سارقان معتاد بودند که 75 درصد را شامل می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این باره 891 نفر یعنی 61 درصد سارقان سابقه‌دار و 566 نفر نیز بدون سابقه هستند.
در پایان پلیس برای پیشگیری از کلاهبرداری رعایت نکاتی را به شهروندان توصیه می کند.
- برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نیست .
- صحت و سقم پیامک های دریافتی در زمینه برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود در ضمن به منظور واریز وجه نیازی به رمز اینترنتی حساب نیست .
- افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می کنند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی شود و یا در صورت ارسال ، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود .
- جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل حتماٌ ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری شود ( جهت ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل) همچنین صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.
- در تالارهای گفتگو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران حتی المقدور اقدام به معامله نکنید . در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه کالایی دریافت نمی کنند و تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز کرده اند جهت پیگیری و شکایت دلخوش هستند در صورتی که سودجویان اکثرا از کارت هایی که به نام فرد دیگریست(کارت های سرقتی ، حساب های جعلی و . . .) استفاده می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =