۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از نزاع ۹ هزار و ۶۱۹ نفر در سه ماهه نخست در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۰ نفر زن بودند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه های محلی تبریز، بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: از ابتدای سالجاری ۹ هزار و ۶۱۹ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد مراجعان ۹ هزار و ۵۴۷ نفر بود حدود یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: از کل مراجعان نزاع در سه ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۴۹۰ نفر زن و ۷ هزار و ۱۲۹ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این در حالی است که این افزایش برای مراجعان زن در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ درصد بوده است.

وی افزود: تعداد ۳ هزار و ۶۰۱ نفر نیز در طی خرداد سال جاری بر اثر صدمات ناشی از نزاع مراجعه نمودند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته که ۳ هزار و ۵۵۰ نفر بوده که ۵۱ نفر افزایش داشته است.

تبریز و مرند رکورددار تلفات جاده ای در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از کشته شدن ۲۳۷ نفر در چهار ماه نخست امسال در تصادفات استان خبر داد و گفت: در زمینه تصادفات برون شهری تبریز و مرند بیشترین آمار را دارد.

بهرام صمدی‌راد ضمن ارائه گزارش آخرین تلفات رانندگی استان، با اشاره به ۲۳۷ مورد فوتی در ۴ ماهه سال‌جاری اظهار داشت: هر چه سطح سواد بالاتر می‌رود میزان رعایت مسائل ایمنی نیز بالاتر می‌رود و متاسفانه در میان بی‌سوادان فوتی‌های تصادفات نیز بیشتر است.

در زمینه تصادفات برون شهری تبریز و مرند بیشترین آمار را دارد

وی ادامه داد: در زمینه تصادفات برون شهری تبریز و مرند بیشترین آمار را دارد و در تصادفات درون شهری نیز تبریز نیز در بالاترین درجه قرار دارد.

صمدی‌راد یادآور شد: در آمار فوتی‌های برون‌شهری بر اساس محل فوت ۶۲ درصد در محل حادثه بوده که نشانگر شدت تصادفات است که البته ۷ درصد نیز در راه انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند و ۳۱ درصد در محل حادثه فوت می‌کنند.

محصولات ایران خودرو رکورد دار متوفیان در تصادفات

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی به نوع وسیله نقلیه مورد استفاده متوفیان اشاره کرد و گفت: تولیدات ایران خودرو بیشتر از سایپا متوفیان را به خود اختصاص داده و در مجموع ۵۲ درصد متوفیان متعلق به سواری‌ها است.

وی با اشاره به آمار تصادفات درون شهری در مقایسه با سه ماهه سال گذشته گفت: کاهش ۴ درصدی در درون شهری و ۱۲ درصد کاهش برون شهری را داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: در حوزه روستایی یک درصد افزایش داشته‌ایم و در مجموع کاهش ۱۰ درصدی تصادفات را به نسبت سه ماهه سال قبل داشته‌ایم.

وی با اشاره به آمار تحلیلی فوتی‌های تصادفات آذربایجان‌شرقی گفت: تحلیل‌های ۴ ماهه هنوز مشخص نشده و در زمینه تحلیلی آمار سه ماهه ارائه می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =