یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس تاکید دارد که دستاورد هسته ای اخیر یک توافق ملی است ونباید از آن بهره برداری جناحی شود.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران در نطق امروز خود گفت: اگر در مجلس ششم عده اي مي خواستند با راي سه فوريتي حکم به توقف فعاليت هسته اي داده و جام زهر را به رهبري بنوشانند، امروز نظام سلطه در مقابل ايران کوتاه نمي آمد. اکنون آن گروه چگونه مي خواهد ميراث خوار مقاومت ايران باشد و دستاوردهاي مذاکرات را به نفع خود مصادره کند؟

او به يکباره نطقش را قطع کرد و گفت: آقاي معاون وزير خارجه بنشينيد سرجايتان! و وسط مجلس ميدان داري نکنيد!

مصباحي مقدم، سپس ادامه داد: اگر در دولت پيشين دانشمندان هسته اي ما با حمايت ملت و رهبري در نطنز و فردو 19 هزار راکتور هسته اي نصب نمي کردند، مذاکره کنندگان امروز نمي توانستند از موضع بالا به مذاکره پرداخته و دشمنان ايران را به لغو تحريم هاي ظالمانه وادار کنند.

وي افزود: ضمن تشکر از تيم مذاکره کننده و دولت، بايد بگويم که توافق وين حاصل مقاومت ملت و دستاورد ملي است و قابل مصادره گروهي نيست که خيال خام دست يافتن به مجلس دهم از اين سکو را در سر مي پرورانند.

نماينه تهران که مي گفت «توافق هسته اي حاصل مقاومت ملت و راهنمايي رهبري بود»، ادامه داد: با فتواي رهبري، نظام جمهوري اسلامي هرگز در پي دستيابي به سلاح هسته اي نبوده است. مانده ام که اين مذاکرات چه دستاوردي براي آمريکا داشته؟ جز اينکه مدعي اند جلوي تسليحات هسته اي ما را گرفته اند که اصلا تحصيل حاصل بود.

به گفته رئيس کميسيون برنامه و بودجه ادامه داد: پس از توافق هسته اي، تا شش ماه ديگر تغيير در فضاي اقتصاد رخ نمي دهد و نبايد به انتظارات مردم دامن زد.

وي افزود: حدود 30 ميليارد از ارزهاي بلوکه شده ايران آزاد مي شود، با اين شرايط چگونه بايد روبرو شد؟ بايد از واردات کالاهاي مصرفي که مشابه آن در داخل توليد مي شود، جلوگيري شود. توليد براي صادرات بايد مبناي فعاليت قرار گيرد. از سرمايه گذاري هاي اشتغالزا بايد استقبال شود و دولت ومجلس به جاي افزايش بودجه عمومي  و بالا گرفتن بيماري هلندي، از توليد محصولات ملي حمايت کنند.

مصباحي مقدم در پايان نطقش گفت: با توجه به سيل ويران کننده اخير از دولت مي خواهم از خانواده هاي آسيب ديده دلجويي کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    اقای مصباح مگه شما میدونید مردم به کی رای خواهند داد؟ جوری حرف میزنید انگار راه ورود به مجلس ار صندوق که نمیگذرهمن به شخصه از دولت خیلی راضی هستم و یک رای منم حلال دولت باشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    79 5
    فعلا که شما می خواهید دستاورد هسته ای را به نام خود بزنید. نمایندگان مجلس ششم هم نماینده مردم بودند و با رای همین مردم به مجلس رفته بودند. در ضمن برای امور کلان کشور سازو کارهایی وجود دارد که نماینده به تنهایی در این تصمیم گیری ها نقش ندارد. شما خودت هنوز سیستم جمهوری اسلامی را نشناخته ای. نماینده حق دارد که نظرش را بگوید اما گاهی با سیاست های کلی نظام در تناقض است که اینهم به دلیل آن است که از اطلاعات محرمانه بی بهره است اما در سیاست کلان نظام رای نمایندگان را گوش می دهد و بعد اطلاعات را در کنار آن می گذارد و آنگاه تصمیم می گیرد که ممکن است مطابق با رای نماینده هم نباشد اما به حرف آنها توجه کرده. مجلس را که الکی در این نظام بنا نکرده اند. شما باید صدای مردم باشید.
  • مجتبی A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    30 5
    یک سوال: اگر مجلس یا شورای امنیت ملی با متن جمعبندی مخالفت کنند شما چه واکنشی نشان میدهید؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    64 10
    بللللللله یه کلمه از دلواپس مجلس...
  • بی نام DE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    54 5
    19 هزار راکتور هسته ای؟.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهروز IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    94 5
    توی یه انتخابات آزاد مردم میگن چه کسی باید بشینه سرجاش
  • حميد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    64 11
    خيلي جالبه. از فلاكتي نصيب مردم طي اين هشت سال نصيب مردم شد هيچ حرفي زده نميشه. از كاغذ پاره خواندن قطعنامه هاي شوراي امنيت كه موجب ظلم بي حد به مملكت شد حرفي زده نميشه. واقعا كه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 1
    آقا خلاصه بفرمای که دولت مسیر توافق را بخوبی پیش برد و ای کاش این تواق ده دوازده سال پیش بدست می آمد
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    انصافا اگه قبلا مقاومت نمی کردیم و در زمینه هسته ای پیشرفت نمی کردیم، نمیتونستیم از غربی ها امتیاز بگیریم