بلاتر چگونه به حکومت پوتین برای دور زدن تحریم ها کمک می‌کند؟

ماه ها است بحث میزبانی روسیه و قطر در محافل فوتبالی سر زبان ها است.

خبرگزاری خبرآنلاین - علی کربلایی: این ماجرا زمانی خیلی بالا گرفت که سازمان‌های امنیتی به این مساله ورود کردند. اف.بی.آی آمریکا خود مستقیما وارد عمل شد و تعدادی از مقامات فیفا را به دلیل آن چه «فساد سازمان یافته» می‌دانستند دستگیر کردند. دریافت رشوه برای فروش رای به منظور میزبانی روسیه و قطر در جام‌ های جهانی 2018 و 2022، اتهام اصلی این اعضای فیفا بوده است. 

اما این موضوع، به نظر نمی‌رسد مساله جدیدی باشد. طبق اسناد به دست آمده، برای میزبانی جام‌های جهانی 2002 و 2010 نیز رشوه هایی پرداخت شده است. چرا نیروهای امنیتی کشورهای غربی آن زمان وارد کار نشدند؟
پاسخ را باید در کشور میزبان جستجو کرد. میزبانی جام جهانی 2018، به روسیه اعطا شده است. کشوری که این روزها از طرف غرب تحریم است.
بالا گرفتن مساله فساد در فیفا، همزمان با بحران روسیه، اوکراین و کشورهای غربی بود. هر چه مساله در سیاست پیچیده تر شد، فشار ها به فیفا نیز بیشتر شد.
مساله این است که با برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه، بسیاری از تحریم های غرب علیه این کشور پهناور، بی اثر خواهد شد. آمریا و متحدانش دوست ندارند با برگزاری جام جهانی در سرزمین تزارها، تصویری خوب از این کشور ساخته شود. با هجوم توریست ها به روسیه، پول هنگفتی روانه این کشور خواهد شد. روسیه این فرصت را خواهد داشت تا به مردم نشان دهد تصویری که ساخته شده است چندان هم واقعی نیست. توریست ها در مدت اقامت محدود خود در این کشور، چیززیادی نخواهند دید و با واقعیات این کشور آشنا نخواهند شد، اما تصویری شیک و تمیز در طول مدت یک ماهه جام جهانی خواهند دید. این چیزی نیست که غرب دوست داشته باشد.
در اظهار نظری، بارون دیوید تریسمن رئیس سابق اتحادیه فوتبال بریتانیا در تاکیدی بی‌سابقه از فدراسیون‌های اروپایی خواست تا در اقدامی هماهنگ جام جهانی روسیه را تحریم کنند.
او که هم‌اکنون 72 ساله است در توصیفی از چگونگی اخذ امتیاز میزبانی توسط روسیه گفت که این کشور نژاد پرست با عوام فریبی و تبلیغات بی‌پشتوانه به این مزیت دست یافت.
تریسمن تصریح کرد که یوفا باید به کشورهای عضوش فشار بیاورد که در جام جهانی پیش رو شرکت نکنند.
او گفت: تغییری در حال و احوال روسیه رخ نداده و باید این کشور را تحت فشارهای بیشتری قرار داد.
بلاتر در حال کمک به روسیه است تا غرب را دور بزند. تا وجه‌ای خوب بسازد. غرب هم به همین دلیل تا این حد به این موضوع حساس شده است. غربی‌ها جنگ اوکراین را به فیفا کشانده اند و سعی دارند تا جلوی برگزاری جام جهانی در روسیه را بگیرند.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =