معاون استاندار البرز: خانه های غیرمجاز روستای سیل زده سیجان ضربدر قرمز خورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز خواست تا خانه های غیرمجاز روستای سیجان واقع در حوالی جاده چالوس با ضربدر قرمز مشخص شده و تخریب شوند.

خبر انلاین البرز - هیربد معصومی روز شنبه در جریان بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران استانداری البرز از این روستا همچنین پیشنهاد کرد: اهالی روستا برای تخریب این واحدهای مسکونی غیرمجاز داوطلبانه اقدام کنند و در غیر این صورت، تخریب اجباری صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: البته ما انتظار داریم که پس تخریب، بانکها برای اینکه روستاییان بتوانند صاحب سرپناه شوند، به آن تسهیلات ارایه کنند.
وی با اشاره به بازدید دو هفته قبل از وقوع سیل اخیر از این روستا و ممانعت روستاییان از تخریب خانه های غیرمجاز تاکید کرد: این بار دیگر به ناله و نفرین اهالی توجه نخواهیم کرد و ساخت و سازهای غیرمجاز باید خراب شود.
معاون استاندار البرز همچنین از خانم طباطبایی دهیار روستای سیجان بخاطر زحمات و بخصوص بیمه خانه های روستایییان در برابر حوادث قبل از سیل اخیر، از مدیران بیمه خواست تا نماینده و ماموری را برای رسیدگی به امور بیمه در روستا مستقر کنند.
فرماندار کرج نیز در این بازدید از آنچه کمبود امکانات برای کمک به سیل زدگان نامید انتقاد کرد و گفت: با امکاناتی که برای استان البرز در نظر گرفته شده، کار چندانی از ما ساخته نیست.
محمدتقی ایرانی افزود: سیل، ریزش کوه و بهمن در جاده چالوس دائمی است و ما در واقع کنار اژدهای وحشی به نام رودخانه کرج زندگی می کنیم، بنابراین باید خیلی مراقب باشیم.
وی گفت: متاسفانه تعدادی از هموطنان ما در حادثه جاری شدن سیل اخیر جان خود را از دست دادند و ما از این بابت بسیار متاثر و متالم هستیم.
وی همچنین به شرایط جاده چالوس و مناطق حاشیه‌ای جاده اشاره کرد و گفت: یکی از پرترددترین محورهای کشور، همین محور است و با توجه به شرایط جغرافیایی، ما همواره باید منتظر بلایای طبیعی چون سیل، طوفان، ریزش کوه و سقوط بهمن باشیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که اعتبار کافی برای مقابله با این بحران‌ها باید پیش‌بینی و تخصیص یابد تا در زمان وقوع حادثه، بتوانیم خدمات‌رسانی مناسبی انجام دهیم.
مدیر کل جهاد کشاورزی البرز نیز در این بازید گفت: انتظار می رود که به صورت مکتوب به این سازمان اجازه داده شود که در مواقع بحرانی به صورت اضطراری عملیات انجام دهد.
مجید موسوی افزود: متاسفانه اهالی روستا با ساخت و ساز غیر مجاز باعث تلفات جانی و مالی شدند.
مدیران کل منابع طبیعی، ستاد مدیریت بحران، آب، برق، سوخت و فرآورده های نفتی استان البرز از دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران البرز در بازدید از روستای سیل زده سیجان حضور داشتند.
یکشنبه هفته گذشته در پی جاری سیل در محدوده جاده چالوس به چندین روستا بخصوص روستای سیجان آسیب وارد شد که براثر آن هفت نفر جان خود را از دست دادند و مقام های مسوول میزان خسارت ناشی از آن را 15 تا 20 میلیارد تومان برآورد کرده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =