باید سپاسگزار رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده باشیم که توانستند ایران را از ذیل فصل ۷ منشور ملل متحد خارج کنند.

به گزارش خبرآنلاین٬ شکرالله حسن بیگی در جلسه بررسی شرایط و سیاست های استان پس از لغو تحریم ها٬ اظهار داشت: باید سپاسگزار رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده باشیم که توانستند ایران را از ذیل فصل ۷ منشور ملل متحد خارج کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: تهدید صلح جهانی٬ تخطی از رویه های صلح و اعمال خشونت و زور از جمله فاکتورهایی است که در فصل ۷ منشور ملل متحد به آن ها اشاره شده است؛ لیکن هیچ کشوری با کشوری که متهم به چنین اعمالی است حاضر به ایجاد رابطه نشده و سرمایه گذاری نمی کند.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر فصل ۷ منشور ملل متحد به سایر کشورها اجازه می دهد به صورت جمعی بر علیه کشوری که متهم به چنین ویژگی هایی است وارد جنگ شده و یا حکومت آن را تغییر دهند.
حسن بیگی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش ۲۳ ماهه تیم مذاکره کننده ایرانی کشور از ذیل فصل ۷ منشور ملل‌متحد خارج شد که همین امر فضای جدیدی از سرمایه گذاری خارجی و بهبود فضای اقتصادی را برای کشور به همراه دارد.
وی بیان کرد: به رسمیت شناخته شدن فعالیت های هسته ای ایران از دیگر برکات و نتایج سودمند لغو تخریم هاست.
حسن بیگی ابراز کرد: باید شکرگزار حصول چنین موقعیتی برای کشور باشیم و در صدد تبیین شرایط جدید برای مردم باشیم؛ لذا مدیران باید برای مصاحبه با رسانه ها آمادگی کامل داشته باشند و مردم را برای شرایط جدید آماده کنند .
وی تأکید کرد: در این شرایط نباید مطالبات مردم را افزایش دهیم به عنوان مثال بلافاصله توقع افت قیمت ها را داشته باشند چراکه برای مشاهده ثمره توافق در استان و رسیدن به مرحله ایده آل بیشتر از ۶ ماه فرصت لازم است.
حسن بیگی با اشاره به اینکه در مصاحبه ها و جلساتی که داریم باید مردم را نسبت به وضعیت جدید امیدوار کنیم اضافه کرد: متأسفانه عده ای از رسانه ها سعی دارند که شیرینی توافقات را برای مردم تلخ کنند.
حسن بیگی اظهار داشت: برای حصول نتیجه سریعتر باید به مانند گذشته صرفه جویی ها ادامه یابد و از ریخت و پاش ها پرهیز کرد چراکه بنیان این دولت با اسراف در تحریم و غیر تحریم مخالف است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار واحد صنعتی فعال و غیر فعال در استان وجود دارد گفت: با تلاش همه جانبه باید استان را به پایتخت صنعتی کشور تبدیل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =