پیام اینستاگرامی وزیر بهداشت پس از قتل پزشک اردبیلی/برخی شایعات «قتل اخلاق» است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود، با انتشار تصویری از پزشک فوت شده اردبیلی، از پیگیری های وزارت بهداشت در این باره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید حسن هاشمی در زیر تصویری که مشاهده می کنید، نوشته است؛

این تصویر غم انگیز، در یکی از گروه های اجتماعی مربوط به همکاران پزشک منتشر شده بود. خبر درگذشت همکارمان، دکتر اصغر پیرزاده، به اندازه کافی تاسفبار هست. چه برسد که این اتفاق، به دست جوانی بیست و چند ساله افتاده و...

تا وقتی روابط اجتماعی نظام مند و مبتنی بر گفتگو شکل نگیرد، خشونت جای منطق می نشیند و آنگاه باید نگران بود که چنین فجایع تاثر برانگیزی، تکرار شود.

این حادثه تلخ و غیر انسانی که باید تقبیح شود، یک زنگ خطر جدی است. اما فراموش نکنیم که این حادثه، نتیجه بی توجهی به زنگ خطرهای جدی فراوانی است که چه بسا همه ما به آن کم توجه بوده ایم. اخلاق که بر زمین افتد، خشونت قد می کشد.

بعد از این حادثه تاسف بار، قضاوت شتاب زده برخی اشخاص و گروه ها؛ طرح شایعاتی که ممکن است رسیدگی را از روال قانونی و مسیر حقیقت منحرف کند، ربط دادن حادثه به فرایند حرفه ای "بیمار - پزشک" و توسعه یک درگیری شخصی (بنا به اظهارات دادستان محترم) به ناهنجاری صنفی و عمومی نیز چیزی جز "قتل اخلاق" نیست.
یقین دارم همکاران فهیم من که درد را خوب می شناسند، در تشخیص ریشه های این بلیه اجتماعی نیز به خطا نمی روند.

ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم دکتر پیر زاده، همکاران و دوستان ایشان و همه پزشکان خدوم این مرز و بوم، به اطلاع می رسانم تیم بازرسی وزارت بهداشت برای پیگیری ماجرا هم اکنون در اردبیل حاضر است و مقرر شده در اسرع وقت، گزارش کامل را به من ارائه کنند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 2
    وقتی وزیر بهداشت اینطور صحبت کنه از بقیه چه انتظاری می شه داشت. واقعا شما فکر می کنید یه فوق تخصص خون با یه جوان بیست ساله که معلوم نیست مدرک دیپلم هم داشته باشه یا نه چه رابطه شخصی می تونه داشته باشه. خواهشا برای شانه خالی کردن از مسئولیت، همکاران خود را لگد مال نفرمایید. البته شما در این کار بسیار استاد هستید.
  • محمد مهدی رضایی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 4
    با سلام وسپاس . پزشکان جزء طبقه متوسط محسوب میشوند و بدلیل تحصیلات بالا ونیز روابط نزدیک با عموم مردم هم بسیار تاثیر گذارند وهم افکار مردم بسیار روی انان زوم میشود . هجمه اخیر بر این صنف نیز چه با همراهی صداو سیما بوده وچه با درج درامد میلیونی برخی روزنامه ها و ... جزیی از در دام عوام گرایی افتادن و دور شدن از واقع نگری نیست . تخریب طبقه متوسطه بخصوص پزشکان نتیجه ای جز بی اعتمادی اسیب هایی مثل واقعه فوق ورواج تخلیه هیجانات اجتماعی و فردی در غالب تخریب افراد وگروهها ی تاثیر گذار نخواهد داشت . تنها راهکار توسل به عقلانیت و قانون و عدم ترویج سیاستهای عامه پسند است همین پزشکان از جیب خود سوبسید بهداشت و درمان مردم را داده اند وبا افزایش k در طرح تحول شایسته اینهمه زخم زبان نبودند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 1
    خب حقش است در اینجورمواقع ، بجای تکذیب صرف شایعات ، علی الحساب شفاف رسانی شود وگرنه بعدا مشکل مردم باور می کنند...
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 3
    بی شک صدا سیما با جوسازی علیه جامعه پزشکی در این قتل تاسف بار شریک جرمه....
  • داوود FI ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    7 0
    پزشکان این مرز و بوم بر خلاف ادعایشان چندان عالم و دانشمند نیستند،فقط تافته جدا بافته اند،اگر یک استاد دانشگاه،وکیل،مهندس،بازاری و ... کشته میشد بازم بازرسی و تیم و تشکیلات؟؟ سیل مازندران کسی اینقدر غصه کشته شدگان رو خورد؟
  • بی نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    وزیر عزیز شما از سخنان پزشک ستیز دست بکش و این خدمتگزار را زیاده خواه قلمداد نکن شاید این شکاف مردم و پزشک کمی کمتر گردد
  • حقيقت ياب IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    1 0
    قاتل همراه بيمار نبوده و ربطي به دكتر هاشمي و مهران مديري نداره كار يه ديوانه ربطي به طنز درحاشيه نداره همونطور كه قتل معلم دلسوز بروجردي هم ربطي به درحاشيه نداشت
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    وزیر پزشکان
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    4 20
    هاشمي بهترين وزير بهداشت بعد از انقلاب
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      2 0
      خیلی با فرمایش شما موافقم . پول داروی 1میلیون و ششصد هزار تومن میشد،بعد از این طرح تحول سلامت،با دفترچه بیمه سلامت رایگان گرفتم. کاری که این وزیر کرد رو من بیمار که باید هر ماه این مبلغ رو بپردازم میفهمم. نه پزشکی که این پولا براشون پول خوردهم حساب نمیشه
  • pouya IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    2 0
    ضمن محکوم نمودن این عمل وقیحانه به وزیر محترم به عنوان یک ارباب رجوع پزشکهای مختلف ؛ عرض میکنم که آقای وزیر خیلی وقته که اخلاق بین بسیاری از پزشکان مرده است ..."قتل اخلاق"
  • الناز A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    شما وزیر بهداشتی و میگی جوان بیست و چندساله خوبه به همراه بقیه اومده بودن بیمارستان... خجالت بکشید از اینهمه دروغ.
  • جاوید IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    5 0
    آقای وزیر شم چرا یکطرفه قضاوت میکنید؟اگه هنوز چیزی معلوم نیست شما چرا اون جوان رو مقصر میدونید؟میدونید علت قضاوت مردم چیه؟چون همیشه در اینگونه موارد دروغ شنیدن .قتل بی دلیل دکتر اینجا قابل باور نیست .
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    1 0
    آقای وزیر. شما بجای اینکه مردم را نصیحت کنید به دادستان محترم بفرمائید به موقع اطلاع رسانی کنند تا جلوی شایعات گرفته شود. اینقدر طولش میدن تا هزار جور شایعه درست شه بعدا میگن اخلاق به قتل رسیده