امام جمعه کرمانشاه با رد این تفکر که جوان باید صرفا به دنبال کار اداری باشد گفت: آموزش‌های فنی موجب فراگیری یک مهارت توسط افراد می‌شود لذا باید از آموزش صرف تئوری بدون آموزش های مهارتی پرهیز کرد چرا که بازار قابلیت پذیرش افراد بدون مهارت را ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، با تاکید بر این نکته که امروزه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه فرهنگ مهارت آموزی نقش مهمی در ایجاد کارآفرینی و اشتغال دارد، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال انجام شود و آموزش‌های کاربردی و مهارت‌های فنی مفید در اولویت ارائه برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه ای قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آموزش‌های فنی موجب فراگیری یک مهارت توسط افراد می‌شود، بیان داشت: این فراگیری مهارت موجب ایجاد شغل و به تبع آن افزایش تولید و رونق اقتصادی است لذا باید از آموزش صرف تئوری بدون آموزش های مهارتی پرهیز کرد چرا که بازار قابلیت پذیرش افراد بدون مهارت را ندارد.

وی افزود: در کرمانشاه ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد که می توان با ارائه آموزش های لازم به نوجوانان و جوانان به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

آیت الله علما با رد این تفکر که جوان باید صرفا به دنبال کار اداری باشد، گفت: جوانان باید با کسب مهارت در راستای تولید و حضور فعال در عرصه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی قدم بردارند.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند گام مثبتی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد.

در این دیدار مدیر کل فنی و حرفه ای کرمانشاه گزارشی از فعالیت ها این اداره کل ارائه و گفت: ۸ و نیم میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در استان طی سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال به 30 هزار نفر ارائه شده است.

ناصری امید افزود : ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت از آموزش های ارائه شده در بخش دولتی و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت نیز در بخش خصوصی بوده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از وجود ۲۲ مرکز ثابت فنی و حرفه ای در سطح استان خبر داد و افزود: در کنار آن ۳۰۰ آموزشگاه نیز در بخش خصوصی فعالیت می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =