رسانه ملی در دفاع از خط قرمزهای کشور ، زیر بار پخش بازی های تیمی که نامی جعلی دارد نمی رود.

 

تماشاگران امروز نوشت:با وجود بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال، گفته می‌شود صدا و سیمای اصفهان اعلام کرده که بازی تیم الخلیج را پخش نخواهد کرد.این را عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، می‌گوید.

اینکه اسم تیم اماراتی الخلیج است، ایراد ندارد؟ شما اعتراض نکرده‌اید؟

نه ما صحبتی نکرده‌ایم، چون آنها برای اینکه به این قصه ورود نکنند، می‌گویند خلیج. در ای‌اف‌سی هم خودشان هم می‌گویند خلیج.

برای اینکه نگویند خلیج فارس؟

بله، باید بگویند خلیج فارس ولی برای اینکه راه فراری داشته باشند می‌گویند خلیج. البته صدا وسیمای اصفهان می‌گوید بازی تیم تاسیسات دریایی با این تیم اماراتی را پخش نمی‌کند چون اگر پخش کند، مجبور خواهد شد مرتب این لفظ خلیج را استفاده کند.

تا جایی که ما یادمان می‌آید کنفدراسیون استفاده از نام خلیج، خلیج فارس و خلیج عربی را در مسابقات ما با کشورهای عربی ممنوع کرده. چند بار هم به خاطر بنرها و شعارهای خلیج فارس به تیم‌های ایرانی تذکر دادند و حتی جریمه‌شان کردند...

خود کنفدراسیون همیشه از خلیج استفاده می‌کند که هیچ‌کدام از طرفین معترض نشوند. البته از نظر تاریخی خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود و در این شکی نیست، اما آنها چون می‌خواهند مسائل سیاسی گریبان‌شان را نگیرد مرتب از کلمه خلیج استفاده می‌کنند.

ولی این جوری نیست که کلمه خلیج ایراد نداشته باشد. مثلا در همین صدا و سیما هر وقت یک مجری از روی سهل‌انگاری کلمه خلیج را استفاده کند، حتما به او تذکر می‌دهند.

بله، درست است. باید هم همین‌طور باشد چون ما معتقدیم و سند داریم که خلیج فارس است.حتی خود آمریکایی‌ها هم تا همین چند سال پیش خلیج فارس می‌گفتند منتها به خاطر مسائل سیاسی و اتفاقاتی که در این سال‌های اخیر افتاد، یک مقدار حساسیت‌ها پیش آمد و مسائل به سمت دیگر سوق داده شده...

بالاخره فدراسیون چه کار می‌خواهد بکند؟ اگر بازی‌های این تیم پخش نشود، اماراتی‌ها اعتراض نمی‌کنند؟ یا ای‌اف‌سی ایراد نمی‌گیرد؟

احتمالا ضبط می‌کنند. Wsg اصراری به پخش مستقیم ندارد.

اگر صعود کند و به فینال برسد، چه کار می‌کنید؟

خب اگر صعود کند، بحثش فرق می‌کند. البته بعید است صعود کنند چون تیم کویتی که در این گروه است، قوی‌تر از تیم اماراتی است.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =