۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵

ایرنا نوشت:

یان کوبیچ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به عراق می گوید یک سوم خاک این کشور همچنان در تصرف گروه تروریستی داعش است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی ایتارتاس، کوبیچ در گزارش سه ماهه خود به شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد: یک سال است که از سقوط شهر موصل به دست داعش می گذرد اما همچنان یک سوم عراق تحت سیطره این گروه و اداره آن است.

در این گزارش آمده است: در طول سه ماه گذشته عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای داوطلب مردمی (حشد الشعبی) و ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا ادامه داشته اما به نتایج قابل ملاحظه ای نرسیده است.

کوبیچ می افزاید: هماهنگی بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق می تواند عنصری اساسی در مواجهه با داعش باشد و این در حالی است که اختلافات بغداد و اربیل بر تقسیم درآمد نفتی همچنان ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش که خود را در آستانه یورش بزرگ عراقی ها برای آزادسازی فلوجه می بیند، طی 10 روز گذشته دهها حمله سنگین به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه انجام داده که خسارات و تلفات زیادی به همراه داشته است. نیروهای عراقی اکنون از چند محور به دور فلوجه حلقه زده و آماده صدور فرمان عملیات نهایی برای ورود به این شهر هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    30 7
    محدوده ای از عراق که تحت حاکمیت و اشغال داعش قرار دارند همگی مناطق سنی نشین و یا مانند موصل که از قدیم پایگاه حزب بعث بوده و در سایر جاها که اکثریت جمعیت با کردها و شیعیان است پیروزی بدست نیاورده و حتی در آمرلی با وجود 80 روز محاصره و تهاجم سنگین موفق به درهم شکستن مقاومت ترکمانهای شیعه ساکن شهر نشدند و مشابه همین وضع در شهر کرد نشین کوبانی سوریه نیز تکرار شد لذا هر جا که با پایداری مردم آنجا مواجه شدند برای انها توفیقی حاصل نشد
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    30 3
    از تفرقه و ترسویی عراقی هاست که یک سوم خاکشان دست القاعده است
  • ناشناس A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    32 2
    به امیدپیروزی قاطع برداعش درهر مکان وهر منطقه وپاک کردن نام آن از صفحه روزگار
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    20 2
    یعنی تا الان نیرو های عراقی و حشد شعبی چکار کردن؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    15 2
    عراقی ها هیچ موقع احساس یک ملت رو نداشتن چون نیستن با این همه امکانات نظامی و نیرو توانیی بیرون کردنن داعش رو ندارن
  • یک نفر A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    21 3
    حالا معلوم می شود که در هشت سال جنگ این عراق نبود که با ایران می جنگید بلکه بسیاری از کشورهای دنیا بودند که پشت عراق و در ر مقابل ایران ایستاده بودند و گرنه عراق از عهده یک عده مثل داعش هم برنمی آید چه برسد به یک کشور مثل ایران.