دانمشندان کشف کردند که چرا بعضی از گونه های خاص سرطان می توانند در برابر شیمی درمانی مقاومت کرده و سلول های سرطانی باز هم بعد از این درمان ها به زندگی خود ادامه دهند.

یک تیم تحقیقاتی از موسسه تحقیقاتی سرطان در انگلستان ساختار یک پروتئین را که در قلب سیستم دفاعی تومورها قرار دارد تجزیه و تحلیل کردند.
آنها متوجه شدند مکانیسمی به نام FANCL, میتواند به سلولهای سرطانی کمک کند تا آسیب های وارد شده به دی.ان.ای خود را که به وسیله درمانهای شیمی درمانی ایجاد میشود کاهش دهند.این کشف جدید میتواند به دانشمندان کمک کند درمان های سرطان را کاراتر و درجه موفقیت آنرا بالاتر ببرند.
دکتر هلن والدن از موسسه تحقیقات سرطان در انگلستان در این باره گفت : تیم ما ساختاری را در سلولهای سرطانی کشف کرده اند که در صورت از کار انداختن آن می توان میزان تاثیرگذاری شیمی درمانی را در بیماران سرطان افزایش داد.
با استفاده از این ساختار سلولهای سرطانی میتوانند از خودشان در برابر درمان ها محافظت کرده و خود را ترمیم کنند.
FANCL جزء کلیدی در سیستم پیامدهی سلول به نام مسیر Fanconi Anaemia است که تا کنون به خوبی عملکرد آن مشخص نشده بود.
اشکالات ژنتیکی در این مسیر می‌تواند منجر به ناهنجاری‌هایی مانند مشکلات اسکلتی و دسته گسترده ای از سرطان‌ها شود.
 آخرین تحقیقات دانشمندان که در نشریات بیولوژی مولکولی و ساختار طبیعی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد هدف قرار دادن FANCL می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند.
دکتر لسلی واکر مدیر مرکز اطلاع رسانی سرطان در این باره گفت : این تحقیقات بسیار مهم است زیرا ما را به تاکتیک‌های سلول‌های سرطانی برای دفاع از خودشان در برابر شیمی درمانی آشنا می‌کند و با کمک آن می‌توان در آینده داروهای جدیدی ساخت که به طور کامل سلول‌های سرطانی را از بین برده و کارایی شیمی درمانی را به حداکثر رساند.
تلگراف ، 15 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =