ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش، اولویت آموزش و پرورش را ساماندهی و سازماندهی نیروی انسان عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است.

 علی اصغر فانی در نشست مشترک شورای معانین و مدیران کل استانها، مهر ماه 94 را حساس‌ترین مهر بعد از انقلاب عنوان و اظهارکرد: مهر ماه 94 اولین شروع سال تحصیلی است که نظام 3-3-6 همه دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید، کلاس اول در پایه متوسطه دوم وجود ندارد، تصریح کرد: در متوسطه دوم یک پایه کاهش می یابد و فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی به اندازه یک پایه آزاد می شود و این موضوع باید به طور منطقی و اصولی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر این که ساماندهی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات هرچقدر دقیق تر صورت گیرد سال‌های آینده آرامش بیشتری بر آموزش و پرورش حاکم خواهد شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی امسال یک کار موقتی نیست چرا که در متوسطه دوم برای همیشه سه پایه خواهیم داشت.

فانی به بازنشستگی 38 هزار نیروی انسانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته با توجه به خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش‌آموزان و عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه 94 ضرورت دارد که در ساماندهی نیروها دقت لازم صورت گیرد تا امسال هم همانند مهر گذشته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این که معتقدیم که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش باید در حدود 750 هزار نفر ثابت نگه داشته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا نسبت دانش آموز به معلم را به عدد 15 برسانیم چرا که مطالعات نشان میدهد این شاخص دانش آموز به معلم در دنیا متعارف است.

فانی با اشاره به این که نباید نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش شود، افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را سخت گیرانه تر انجام دهیم و اولویت اول را سازماندهی نیروی انسانی بر اساس استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود به عنوان یک تکلیف اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی‌شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد:اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به 750 هزار نفر برسد 33 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هرچقدر بیشتر صرفه جویی کنیم بهتر می توانیم مشکل معشیت معلمان را حل کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به سمت افزایش بهره وری بر اساس امکانات آموزش و پرورش به خصوص نیروی انسانی برویم، افزود: امیدواریم تدبیر دولت یازدهم در ایجاد امید بین دانش آموزان و همکاران فرهنگی راهگشای تحقق در عدالت آموزشی شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامان A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    چه خبر از استخدامی 94؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    2 0
    این یعنی تا 8 سال دیگه وضع معلما همین خواهد بود
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    9 0
    حرف راستو به مردم بزنید شما معلم با شکم سیر نمی خواید چرا هی صغرا و کبرا می چنید وگرنه اونجای که میل تون باشه و پای منافع تان وسط باشه مثل ریگ پول خرج می کنید برواقا کنار بزار باد بیاد
  • مهدی A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    1 0
    متاسفافه 6 ماه گذشته ورودی های 93 دانشگاه فرهنگیان هنوز استخدام نشدند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    1 0
    مگه امسال آزمون استخدامی نمیگیره که میگه فقط میخواهیم نیروها رو سازماندهی کنیم؟
  • معلم A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    2 0
    جناب وزیر آیا معیشت خودتون هم به همین مسئله بستگی دارد .؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    7 0
    آقای وزیر شعار نده و پاداش پایان خدمت باز نشستگان سال گذشته را پرداخت کن .
    • معلم A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      1 0
      نمی دونم نماینده چه کم داشتند وزیر اموزش و پرورش به این خوبی ر ا استیضاح کردند بعد هم رای اعتماد دادند وزیری که فقط بلده حرف بزنه و هیچ کاری نداره مثال هم اینکه هر روز هزار بار حرف می زنه مطالبات فرهنگیان بزودی پرداخت می کنیم ولی این بزودی معلوم نیست کی است
  • فرهنگی گلستانی A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    2 0
    عجب تحلیلی در کدام وزارتخانه یا سازمان دیگر تعداد کارمندهاش بر دریافتی آنها تاثیر دارد ؟ برای سال تحصیلی آینده در مدارس راهنمایی و متوسطه استان گلستان مدیران و معاونان را مجبور کردند یک یا دو روز تدریس بدون دریافت حق التدریس در کنار مدیریت و معاونت را بر عهده بگیرند
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    3 0
    جناب فانی من یک معلم هستم. الان در استان گیلان در مناطق شهری تراکم دانش اموزی 18 دانش اموز است و کلاسی کمتر از 18 نفر تبدیل به 2 کلاس می شود.روستایی هم 13 نفر می شود . این 15 نفر از کجا امده. چرا انقدر نیروی اداری ما داریم. لطفا اداره حات را خالی کنید
  • علی RO ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    3 0
    سلام.پس چرا این همه دانشجومعلمان درخواست می کنند توجهی نمی کنید. خواهش می کنم یه مصاحبه از اقای فانی بگیرید ببینید وضعیت تعهد خدمتاستخدامورودی های93 دانشگاه فرهنگیان چی شد؟ازشون بخواهید یه زمان دقیق اعلام کنند که چند وقت دیگه استخدام میشیم.حالا یا یک روز دیگه یا 2 ماه دیگه.ایا این همه پیام توسط ما دلیل خوبی واسه این نیست که یه مصاحبه از اقای فانی بگیرید؟شمارا به خدا نسبت به ما بی توجه نباشید.ایندمون داره نابود میشه.
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    3 0
    مسئله حل نمی شود مگر با پاک کردن صورت مسئله که همان حذف معلمان تا حد صفر.آیا فریادرسی نیست مسلمان ما در منطقه امان یک مدرسه دولتی حتی ضعیفی و جود ندارد و برای اینکه بچه ام به کلاس هفتم در مدرسه ضعیف غیر انتفایی ثبت نام کنم باید حداقل هشت میلیون تومان بدهم .شما را به خدا یک کمی درون این مدارس تعقل کنید. ما در ایران مدرسه کم نداریم ما معلم و مدیر خوب کم داریم. شما را به خدا معلمان و مدیران ارزشی را حمایت کنید و بنگاه داران بظاهر معلم را ارشاد کنید.
  • ستاره IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    5 0
    اقای وزیر خدایش معلومه چی می گی و چیکار می کنی . ابروی هر چی وزیرو با حرفات ضدو نقیض خودت بردی . بسه دیگه . اخرین نمونه اون همین استخدام 5 هزار نفر خودتون ببیند چند بار و چند جور حرف زدید .
  • مدیر مدرسه A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    3 0
    خوبه که هیچکس دیگه حال نداره حتی برا حرفاتون نظر بده ...
  • فرهنگی A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    1 0
    خدا‌سایه‌این‌وزیر‌راازسرمافرهنگیان‌کم‌کند‌انشالله‌
  • معلم بازنشسته دربدر A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    7 0
    وزیر آموزش و پرورش: معیشت فرهنگیان حل نمی‌شود مگر با کاهش نیروی انسانی ....... راست میگه با این وزیر بی عرضه ای که اموزش و پرورش داره مشکل فرهنگیان نه این که حل روز به روز بد تر هم مشه ..... چرا وزرای دیگر مثل وزیر بهداشت این حرفا نمی زنه ...... تو که نمی تونی این وزارتخانه اداره کنی چرا قبول کردی وزیر بشی
  • حاتم A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    تعدادی را بکشید
  • ابرام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    خسته نباشی
  • مسعود کیانی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    جناب وزیر واقعا خودت را جای یکی از بازنشسته های 94بگذار ، باشد تا دیده ی خانواده های چشم به انتظار پاداش پایان خدمت پس از ده ماه انتظار روشن گردد