اوایل هفته، از صندوق های رای مردم بارسلونا، بر خلاف انتظار اهالی فوتبال، نام بارتومئو بود که خارج شد؛ نه خوان لاپورتا!

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین:مردم بارسلون، به مردی پشت کرده بودند که موفق ترین دوران تاریخ باشگاه را رقم زده بود. 3 لیگ قهرمانان و ساختن زیر ساختی که این تیم را همیشه در اوج نگه می داشت. مردی که به شدت به سنت های باشگاه پایبند بود. او شعار باشگاه را هم واره مدنظر قرار داشت و سعی می کرد شرایط طوری باشد که بارسلونا، فراتر از یک باشگاه باشد. نقطه اوج این حرکت، چشم پوشی از درآمد تبلیغ روی پیراهن باشگاه و اعطای آن با سازمان یونیسف بود. 

بعد از به اتمام رسیدن دوران این وکیل، ساندرو راسل با معاونت جوزپ بارتومئو ریاست باشگاه را در دست گرفت. از همان ابتدا مشخص بود که تغییراتی در راه است. سیستم باشگاه، به جای اتکا به آکادمی و اضافه کردن چند ستاره از بیرون، به صرفا خرید ستاره رفت. راسل احساس کرد باید هر طور که شده بازینان مورد نظرش را بخرد، حتی به قیمت تمام شدن دوران ریاستش بر باشگاه! خرید نیمار همین اتفاق بود. خریدی که 45 میلیون یورو عنوان شد و بعد ها تا 100 میلیون بیش از این هم پیش رفت. راسل با خریدن نیمار، گور خود را کند. راسل بعد از رسوایی های به وجود آمده خداحافظی کرد و بارتومئو، به طور موقت ریاست باشگاه را در دست گرفت.
جوزپ ماریا بارتومئو، مردی هم قطار با راسل بود. او هم به مانند راسل در فصل نقل و انتقالات، چشم به ستاره ها داشت. او در ی فصل سوارز و راکیتیچ را با مبلغ مجموعا 110 میلیون یورو برای بارسلونا جذب کرد. خرید هایی که کمک شایانی به تیم، برای کسب سه گانه در پایان فصل کردند.
اما به نظر می رسد این رویه ثابت این مدیر کاتالان باشد. او بریز و بپاش را دوست دارد. او و پرز باید سر یک میز بنشینند و لاپورتا در رستوران دیگری غذا بخورد!
کرایوف، برای آینده بارسا ناراحت است. او این گونه فکر می کند که میراث او در حال به فنا رفتن است. لاماسیا با وجود بارتومئو، تصویر از روز های اوج را هم نخواهد دید. بارتومئو بعد از خرید الکس ویدال و آردا توران، به شدت به دنبال جذب پائول پوگبا است. به این ترتیب از بازیکنان آکادمی، تعدادی کمتر از انگشتان یک دست باقی می ماند.
آینده بارسای بارتومئو، چیزی شبیه به رئال مادرید است. چیزی شبیه به همه باشگاه های فوتبال. نه چیزی فراتر از یک باشگاه، مانند تمام این سال ها.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =